روی ۹ شهر گیلان زرد شد/ لزوم رعایت پروتکل ها از سوی شهروندان

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به آخرین وضعیت کرونا و رنگ بندی‌های کرونایی استان گیلان، اظهار کرد: در آخرین آمار اعلام شده از سوی وزارت بهداشت ۹ شهرستان گیلان از نارنجی به زرد تغییر وضعیت دادند.

وی با بیان اینکه این به معنا عادی شدن شرایط در استان گیلان نیست، افزود: همچنان شهروندان باید پروتکل‌های را رعایت و عادی انگاری نسبت به این ویروس جدا خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه انتظار می‌رود با ادامه همین روند وضعیت استان در مقایسه با روزهای پایانی سال گذشته و ابتدایی امسال بهتر شود، گفت: البته همچنان در برخی شهرها شاهد افزایش کند تعداد بیماران بستری در مراکز درمانی هستیم.

وی ادامه داد: کارشناسان بهداشت و دستگاه‌های متولی باید برای کنترل بیشتر این ویروس همچنان به بازرسی و نظارت‌های خود از دستگاه‌های اجرایی و اصناف ادامه دهند.

حیدرزاده بر ضرورت همکاری و مشارکت شهروندان با مسئولان، اضافه کرد: در زمینه واکسیناسیون نیز از روز گذشته تزریق واکسن به افراد ۷۰ سال در مناطق شهری آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در این مرحله از واکسیناسیون تنها افرادی که در سامانه سلامت ثبت نام کرده اند واکسینه خواهند شد، گفت: از همه شهروندان بالای ۷۰ سال درخواست می‌شود تا برای ثبت نام به این سامانه مراجعه و از حضور در مراکز بهداشت و تزریق واکسن جدا خودداری کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر اینکه این افراد بدون داشتن نوبت نباید به این مراکز مراجعه کنند، اظهار کرد: شهروندان نگران واکسن نباشند به اندازه کافی واکسن در استان وجود دارد.

error: Content is protected !!