رکورد بیماران کرونایی بستری در اصفهان شکسته شد

آرش نجیمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سال گذشته بیشترین تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان ۲ هزار و ۱۲۸ نفر بود اما از هفته پایانی فروردین امسال رکورد این شاخص شکسته شد و امروز به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ بیمار رسید.

وی با بیان اینکه با وجود گذشت ۲ هفته از آغاز محدودیت های کرونایی هنوز تغییری در آمار کرونا در استان مشاهده نمی کنیم، تاکید کرد: این امر نشان می دهد که محدودیت ها آنطور که باید، اجرا نشده و تاکنون تاثیری در کاهش آمار نداشته است.

نجیمی با اشاره به اینکه تعداد بیمار جدید بستری شده روزانه در استان اصفهان (جز شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل) به بیش از ۴۰۰ نفر رسیده است، اظهار داشت: امروز ۴۱۷ بیمار جدید دارای علائم کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه از بین بیماران بستری شده۳۶۸ بیمار بدحال و در بخش مراقبت های ویژه (ICU) تحت درمان هستند، گفت: هرچه تعداد بیماران بدحال بیشتر شود به تبع آن میزان مرگ و میر ناشی از کرونا نیز افزایش می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه در شبانه روز گذشته ۳۶ بیمار دارای علائم کرونا در استان اصفهان جان باختند، اضافه کرد: تست کرونای ۲۷ نفر از آنها مثبت قطعی بود.

نجیمی خاطرنشان کرد: پنج هزار و ۵۵۲ نمونه تست کرونا در استان در شبانه روز گذشته گرفته شد که از بین آنها ۲ هزار و ۳۲۶ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ شناسایی شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان همچنین با بیان اینکه واکسیناسیون علیه کرونا در استان ادامه دارد، گفت: طبق برنامه ریزی، بزودی واکسن کرونا به پاکبانان اصفهان تزریق می‌شود.

وی از مردم خواست تا از مراجعه به هرگونه سایت یا لینک برای ثبت نام جهت دریافت واکسن کرونا خودداری کنند.

نجیمی تصریح کرد: هنوز برنامه ای برای واکسیناسیون عمومی اعلام نشده و فقط لازم است افرادی که پرونده سلامت الکترونیک ندارند به مراکز بهداشت مراجعه کنند تا مشخصات آنها در سامانه سیب وزارت بهداشت ثبت شود.

به گزارش ایرنا، بر اساس آخرین رنگ‌بندی همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ در استان اصفهان، شهرستان‌های برخوار، خوانسار، خور و بیابانک و آران و بیدگل در وضعیت نارنجی (پرخطر) و سایر شهرستان ها در وضعیت قرمز (بسیار پر خطر) قرار دارند.

از بین شهرستان‌های قرمز، اردستان، اصفهان، کاشان، بویین میاندشت، سمیرم، شاهین شهر و میمه، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، گلپایگان، مبارکه، نایین و نطنز با تعداد بیشتر مراجعه و بستری بیماران کرونایی مواجه هستند.

استان اصفهان با ۲۴ شهرستان بیش از پنج میلیون نفر جمعیت دارد.

error: Content is protected !!