رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

به گزارش ایرنا،  حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی امروز با حضور ویدئو کنفرانسی دستور بهره برداری از ۷ بیمارستان‌ با یک هزار و ۴۴۳ تخت را در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، آذربایجان شرقی، مازندران، کهگیلویه و بویر احمد و سمنان صادر کرد .

این طرح های بیمارستانی با سرمایه‌گذاری سه هزار میلیارد تومانی ، اشتغال‌زایی حدود سه هزار نفر را فراهم کرده است .

بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی علی بن ابیطالب (ع) زاهدان، بیمارستان ۴۶ تختخوابی سل امام رضا(ع) زابل در استان سیستان و بلوچستان، بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی کودکان زهرا مردانی آذر تبریز و بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب شیر در استان آذربایجان شرقی، بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در استان مازندران،  بیمارستان ۱۲۹ تختخوابی نرگسی گچساران در استان کهگیلویه و بویر احمد، و بخش سوختگی و اورژانس سوانح ۵۲ تختخوابی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های بیمارستانی بود که رییس جمهوری دستور افتتاح و بهره برداری آن را صادر کرد.

رییس جمهوری در هشتاد و هفتمین برنامه افتتاح طرح‌ها با عنوان دولت تدبیر و امید جهش تولید در آیین بهره‌برداری از طرح‌های بیمارستانی، با تبریک ولادت امام موسی کاظم (ع) ، اقدامات دولت تدبیر و امید در بخش سلامت را غیر قابل انکار ارزیابی کرد و گفت: اگر کسی به‌دور از انصاف بتواند همه خدمات دولت را انکار کند، نمی‌تواند منکر تحول در بخش سلامت شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: از سال ۹۳ یکی از اهداف مهم دولت یازدهم مساله طرح تحول سلامت بود که در دولت دوازدهم با وجود جنگ اقتصادی این پروژه همچنان ادامه یافت. اگر طرح تحول در دولت یازدهم و دوازدهم نبود معلوم نبود که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ چگونه می‌توانستیم مقابل کرونا مقاومت کنیم.

روحانی با بیان اینکه  ۱۱۰ هزار تخت‌ بیمارستانی در این دولت به ۱۵۰ هزار تخت افزایش یافت و بیش از نیمی از  ۱۱۰ هزار تخت بازسازی شده است، ادادمه داد:  از حیث امکانات و تجهیزات در دو سال گذشته ۱۳ هزار تخت بیمارستانی افتتاح شد.

رییس جمهوی با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید تحول بزرگی در بخش سلامت چه از نظر زیر ساختی و چه از نظر نیروی انسانی ایجاد شد، افزود: این دولت اهتمام کافی برای محرومیت زدایی و همچنین عدالت و توسعه بخش سلامت داشته است.

رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

بهره برداری از بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر 

 هفت بیمارستان کشور با ارزش سرمایه‌گذاری سه‌هزار و ۳۰ میلیارد تومان امروز، شنبه با دستور رییس‌جمهوری از طریق ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید که بیمارستان ۸۶ تختخوابی عجب‌شیر نیز در بین آنها قرار دارد. 

عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ شروع شده بود اما گاهی به دلیل کمبود اعتبار و گاهی کم‌توجه متولی وقت آن، پیشرفت کم و غیرقابل قبول داشت تا اینکه تکمیل این بیمارستان از سال گذشته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز محول شد.

بهره‌برداری از این بیمارستان که از مطالبه‌های مردم این شهرستان است، با پیگیری‌های ویژه‌ رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز و با صرف ۲۰۰ میلیارد تومان تحقق یافت و این مرکز درمانی در واپسین روزهای دولت دکتر روحانی و در قالب «سی و نهمین آیین پویش ره سلامت» افتتاح شد. 

بیمارستان جدید عجب‌شیر با عنوان بیمارستان امام خمینی (ره) در زمینی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع و با زیربنای هشت هزار و ۶۷۰ مترمربع در چهار طبقه احداث شده و با بهره‌برداری از آن بسیاری از نیازهای درمانی شهرستان برطرف می‌شود.

 این بیمارستان دارای بخش‌های تخصصی داخلی زنان و زایمان، مراقبت‌های ویژه، کلینیک‌های فوق تخصصی، آزمایشگاه‌ها، بخش نوزادان و کودکان و درمانگاه‌های تخصصی است و بهره‌برداری از آن تحولی بزرگ در حوزه درمان شهرستان به شمار می‌رود.

رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

افتتاح بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی زاهدان 

 ساختمان شماره ۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان با ۳۲۰ تخت به نام ساختمان «شهید حاج قاسم سلیمانی» با اعتبار ۲۰۰ میلیارد تومان امروز/شنبه/ به صورت ویدئوکنفراسی توسط رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زاهدان در این مراسم گفت: عملیات ساخت این طرح بهداشتی درمانی سیستان و بلوچستان با زیربنای ۳۳ هزار متر مربع از سال ۸۸ آغاز شده بود.

دکتر محمد هاشمی شهری افزود: با توجه به نیاز  ۲۵ هزار و ۵۰۰ متر مربع از این طرح عمرانی به مجموعه درمانی اختصاص دارد.

وی ادامه داد: ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان دارای هشت طبقه است که بخش‌های درمانی آن شامل اورژانس، بخش‌های بستری جراحی و غیر جراحی، هفت اتاق عمل عمومی، ۲ اتاق عمل جراحی قلب باز و یک اتاق عمل اورژانس (مجموعا ۱۰ اتاق عمل)، بخش آنژیوگرافی، آزمایشگاه، واحدهای تاسیساتی و نگه‌داشت است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تصریح کرد: همچنین به منظور ارائه خدمات به مردم شریف سیستان و بلوچستان مراکز تصویر برداری پیشرفته رادیولوژی، سی تی اسکن، MRI و ماموگرافی در این ساختمان نیز در حال نصب است.

وی تاکید کرد: با افتتاح  ساختمان شماره۲ بیمارستان علی ابن ابیطالب(ع) زاهدان زمینه اشتغال افزو بر ۷۰۰ نفر در مرکز سیستان و بلوچستان فراهم شد.

هاشمی با اشاره به پیشرفت‌های حوزه بهداشت و درمان در سیستان و بلوچستان گفت: تعداد بیمارستان‌های این استان قبل از انقلاب هشت مورد بود که با عنایت نظام مقدس جمهوری اسلامی هم‌اینک به ۳۲ بیمارستان رسیده است.
وی افزود: همچنین تعداد تخت‌های بیمارستان در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۴۹۵ تخت بوده که هم‌اینک با رشد هفت برابری به سه هزار و ۵۰۰ تخت رسیده است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان تاکید کرد: رشد تخت‌های بیمارستان در کشور سه و نیم برابر بوده اما در سیستان و بلوچستان با عنایت دولتمردان ۲ برابر رشد کشوری است.
وی اظهارداشت: هم اینک تعداد تخت‌های فعال این دانشگاه ۲ هزار رو ۳۸۱ تخت بوده که یک‌هزار و ۷۶ تخت در دولت تدبیر و امید اضافه شده است.
هاشمی بیان کرد: تعداد خانه های بهداشت در سیستان و بلوچستان قبل از انقلاب ۲۸ خانه بهداشت بود که هم اینک به یک‌هزار خانه بهداشت رسیده است.
وی تاکید کرد: ضروری است برای رسیدن سیستان و بلوچستان به شاخص های کشوری به حوزه بهداشت و درمان جنوب این استان توجه ویژه شود.

رییس جمهوری ۷ طرح بیمارستانی را در ۵ استان افتتاح کرد

بهره برداری از بیمارستان سل زابل 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی زابل گفت: بیمارستان ۴۶ تحتخوابی سل سیستان نیز امروز با نام «امام رضا(ع)» در شهرستان زابل به دستور رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.

 هادی میرزایی در این آیین گفت: این بیمارستان با سه هزار و ۳۰۰ متر مربع گام ارزنده‌ای در رفع مشکل تخت‌های بیمارستان در منطقه سیستان با توجه به بروز مداوم توفان‌های گرو و غبار در طول سال خواهد بود.

وی ادامه داد: این بیمارستان دارای ۴۶ تختخواب و در سه طبقه به همت خیران سلامت برای بیماران تنفسی در منطقه سیستان احداث شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی زابل تصریح کرد: ضروری است با توجه به کمبود نیروی انسانی در حوزه بهداشت و درمان بویژه بیمارستان تازه افتتاح شده تنفسی زابل دستورات لازم برای جذب نیروی انسانی مورد توجه دولت قرار گیرد.

وی افزود: همچنین پرداخت مطالبات کارکنان بهداشت و درمان و پیمانکاران با رقم ۱۰۰ میلیارد تومان از دیگر ضروریات در محدوده دانشگاه علوم پزشکی زابل است.

افتتاح بیمارستان ۱۴۲ تختخوابی نرگسی گچساران 

بیمارستان ۱۴۲تختخوابی نرگسی گچساران نیز با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری و وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در سی و نهمین آیین پویش سلامت گفت: ۲ هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و تجهیز بیمارستان نرگسی گچساران هزینه شده است.

حسین کلانتری افزود: عملیات اجرایی  بیمارستان نرگسی گچساران مرداد ۹۲ در زمینی به مساحت ۴۰ هزار متر مربع آغاز شد. این بیمارستان در ۲بلوک ۶ طبقه ای ساخته شده است.
کلانتری اظهار داشت: این بیمارستان دارای هشت اتاق عمل، رادیولوژی، سونوگرافی، ازمایشگاه، داروخانه، جراحی، عفونی، نورولوژی، مغز و اعصاب، سر پایی و درمانگاه است.

وی بیان کرد: بیمارستان ۱۴۲ تخت خوابی نرگسی گچساران از سوی اداره کل راه و شهرسازی ساخته شد و تحویل دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد داده شد. 

کلانتری ابراز کرد: بیمارستان نرگسی گچساران دارای بخش های اورژانس با ۱۳ تخت، درمانگاه، “سی سی یو” با هفت تخت، ۶ تخت “آی سی یو”، بستری جراحی، بستری داخلی، زنان، کودکان و جراحی است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای  این بیمارستان ظرفیت های تخصصی و فوق تخصصی نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار کهگیلویه ‌و بویراحمد گفت: در پویش سلامت ،۲۴ طرح بهداشت و درمان در شهرستان های مختلف استان با اعتبار  بیش از سه هزارو ۶۳۰ میلیارد ریال امروز در این استان افتتاح شد. 

کلانتری افزود: مرکز ناباروری شهید جلیل یاسوج، کلینیک دهدشت، بیمارستان نرگسی گچساران از مهم ترین طرح های افتتاحی پویش سلامت در استان است.‌

به گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از زمان انتشار ویروس کرونا تاکنون ۵۰۰ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان های قدیم و جدید فراهم کشور فراهم شده است. 

اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان بهره‌برداری شد

 اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از طرح های مهم حوزه بهداشت و درمان سمنان که شهروندان این استان مدتها چشم‌انتظار بهره برداری از آن بودند، امروز با دستور وبیناری حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رییس جمهوری افتتاح شد تا یکی از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در بخش بهداشت و درمان در سمنان به سرانجام برسد. 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان در حاشیه آیین افتتاح  اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان به خبرنگار ایرنا گفت: این طرح با هفت هزار مترمربع زیربنا و یکهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ساخت و تجهیز شد که بخش عمده آن از محل اعتبارات ملی بود.

نوید دانایی بیان کرد: این بخش ۵۲ تخت دارد که شامل تخت‌های بستری، اورژانس، مراقبت‌های ویژه، اتاق عمل و اتاق اکسیژن است.

وی افزود: ساخت اورژانس سوانح و سوختگی بیمارستان کوثر سمنان از سال ۹۰ آغاز شد در اسفند ۹۹ به پایان رسید؛ بخش عمده این طرح از سال ۹۸ به بعد انجام شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان سمنان گفت: این بخش از معدود اورژانس‌های سوانح و سوختگی کشور است که مطابق با پیشرفته‌ترین استانداردهای دنیا ساخته شده است و در شرایط بحران قابلیت ارائه خدمات ویژه خواهد داشت.

۲ طرح بیمارستانی مازندران  افتتاح شد

دو طرح بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مازندران نیز با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهوری و وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی به بهره‌برداری رسید.

طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران فاز نخست بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری و کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری در مرکز استان با سرمایه‌گذاری ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال افتتاح شد.

بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی طبی کودکان ماهک ساری که از سال ۱۳۹۴ عملیات اجرایی آن آغاز شده بود، با زیر بنای ۶ هزار متر مربع در ۶ طبقه شامل بخش‌های بستری، آزمایشگاه، آی‌سی‌یو، تالاسمی، همولوژی و آنکولوژی، ساختمان اداری و با اعتبار یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسیده است.

همچنین ساختمان کلینیک فوق تخصصی طوبی ساری نیز در زیربنایی به مساحت ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در چهار طبقه با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید. عملیات اجرایی این پروژه درمانی سال ۱۳۹۴ آغاز شده بود.

افتتاح بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز 

 بیمارستان خیرساز ۷۰۰ تختخوابی «زهرا مردانی‌آذری» در تبریز یکی دیگر از هفت طرح بیمارستانی بود که امروز  با دستور رییس جمهوری در قالب «سی و نهمین آیین پویش ره سلامت» به بهره برداری رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز  در مراسم بهره برداری از این بیمارستان گفت: این بیمارستان بزرگترین مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان در منطقه خاورمیانه است که با حمایت دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در تبریز راه اندازی شد.

محمدحسین صومی، افزود: مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی کودکان و نوجوانان مردانی آذر با ظرفیت ۷۰۰ تخت، بزرگترین بیمارستانی استان است که در دولت تدبیر و امید، طراحی، اجرا، تجهیز و تکمیل شده است.

وی یادآوری کرد: این بیمارستان در سال ۱۳۹۳ کلنگ زنی شده بود که ۱.۵ سال برای احداث مرکز همراه سرا و ۱.۵ سال برای طراحی بیمارستان وقت صرف شد و بعد از آن نیز احداث بیمارستان آغاز شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه با راه اندازی این بیمارستان با تلاش حاج کریم مردانی آذر خیر تبریزی و همت و تلاش مجموعه استان و دانشگاه علوم پزشکی تبریز معضل کمبود تخت های بیمارستانی برای کودکان و نوجوانان استان رفع شد، گفت: در این بیمارستان تمام خدمات مورد نیاز نوزادان، کودکان و نوجوانان از بیماری های داخلی تا مشکلات روانی و توانبخشی ارایه می شود.

صومی، با بیان اینکه در این بیمارستان خدمات جدیدی مانند کاشت حلزون، پیوند اعضا و انتقال سلول ارایه می شود، افزود: این بیمارستان دارای اورژانس مجهز با ۸۴ تخت و بخش های ویژه که ۲۵ درصد از ظرفیت بیمارستان را تشکیل می دهد دارای ۱۴ اتاق عمل مجهز و دستگاه های پیشرفته است.

صومی، ادامه داد: این دانشگاه هزینه زیرساخت ها و تاسیسات چهارگانه را تامین کرده و اعتبار لازم برای تجهیز آن از محل اعتبارات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار تخصیصی سفر دوم رییس جمهوری به استان نیز محقق شده است.

وی با بیان اینکه نیروی مورد نیاز این بیمارستان نیز از پرستاران تا فوق تخصص جذب شده اند و در روزهای آینده با انتقال بخش اعصاب خدمت دهی این بیمارستان آغاز می شود و تا یک ماه آینده تمامی رشته ها از بیمارستان های دیگر در این بیمارستان مستقر خواهند شد.

error: Content is protected !!