رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود:فرصت دریافت واکسن دوم کرونا سه ماهه است

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه برخی از افرادی که دوز نخست واکسن را دریافت کردند با توجه به وقفه کوتاه واکسیناسیون، ابراز نگرانی می کنند، افزود: گروه های هدف که نخستین دوز را دریافت کردند برای تزریق دوز دوم تا سه ماه فرصت دارند.

وی با اشاره به اینکه روزهای اخیر اندکی تأخیر در توزیع واکسن کرونا در سطح ملی شاهد هستیم، تصریح کرد:  پیگیری های زیادی  برای واردات واکسن از کشورهای دیگر و همچنین استفاده از واکسن های تولید داخلی  انجام می‌شود.

چمن ابراز امیدواری کرد: روزها و هفته های آینده شرایط توزیع واکسن بهتر و سرعت واکسیناسیون طبق برنامه ملی با سرعت بیشتری انجام می‌شود تا بتوانیم پوشش واکسیناسیون را به نحو مناسبی  ادامه دهیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه تاکنون ۱۹ هزار و ۷۳۳ دوز واکسن تحویل این دانشگاه شد، افزود: از این تعداد ۱۲ هزار و ۵۳۴ دوز برای  گروه سنی بالای ۷۰ سال استفاده شد. 

وی با اشاره به اینکه شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد به لحاظ سطح خطر قرار دارند، ابراز داشت: در شبانه روز گذشته ۱۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در شرق استان سمنان شناسایی شدند.

چمن از بستری شدن ۱۲ بیمار کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: در حال حاضر تعداد ۷۲ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بخش های اختصاص یافته بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری هستند.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان شاهرود در وضعیت نارنجی و شهرستان میامی در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۱۷۹ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جانباختگان این بیماری در ایران به ۸۱ هزار و ۳۶۲ تن رسید.

همچنین از دیروز تا امروز (هجدهم خرداد ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، هشت هزار و ۸۴۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که هزار و ۲۱۶ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۹۸۰ هزار و ۱۱۶ تن رسید.

error: Content is protected !!