رییس شبکه بهداشت نسبت به وخامت کرونایی قائمشهر هشدار داد

دکتر محمد گران روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت : تنها روز گذشته ۳۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان های شهرستان بستری شدند که آمار بسیار بالایی است و تخت های بیمارستانی یکی پس از دیگر در حال پر شدن است.

وی با اعلام این که بیش از نیمی از تخت های بیمارستان های رازی و ولیعصر این شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته است ، افزود : تا دیروز مجموع آمار بستری در شهرستان به ۱۳۳ نفر افزایش یافته در حالی که روز قبل ۱۱۸ بستری کرونایی داشتیم.

دکترگران دو برابر شدن آمار بستری روزانه نسبت به ترخیصی ها را بسیار خطرناک توصیف کرد و گفت : با این روند حتی اگر تمامی تخت های بیمارستانی شهرستان به بیماران کرونایی اختصاص یابد ، خیلی زود پر می شود و مجبوریم چاره دیگری بیندیشیم.

وی با انتقاد از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط بخش زیادی از مردم آن هم دو هفته پس از ورود به موج پنجم ، افزود : این وضعیت سبب شده است تا متاسفانه مراجعات سرپایی به بیمارستان های شهرستان هم به بیش از ۵۱۲ نفر برسد که باور پذیر نیست.

رییس شبکه بهداشت قائمشهر با درخواست از شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی و خودداری از حضور در هرگونه تجمع و دورهمی ، گفت : برای رسیدن به وضعیت مطلوب همه باید کمک کنند.

وی از جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی در میان اصناف و بازاریان هم انتقاد کرد و افزود : طی دو هفته گذشته ۱۵ تالار شهرستان به خاطر عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و باز بودن به دادستانی معرفی شدند.

دکتر گران در باره وضعیت واکسیناسیون در شهرستان قائمشهر هم توضیح داد : بتازگی سه هزار دوز واکسن کرونا برای این شهرستان ارسال شده است که از امروز به جاماندگان گروه های قبلی و افراد ۶۸ به بالا تزریق می شود.

وی از این گروه از شهروندان خواست تا با در دست داشتن کارت ملی ، برای تزریق واکسن به دانشگاه آزاد اسلامی قائمشهر واقع در جنب پل تلار مراجعه کنند.

رئیس شبکه بهداشت قائمشهر گفت : تاکنون ۸۰ درصد از افراد بالای ۷۰ سال شهرستان نسبت به تزریق واکسن خود اقدام کرده اند و بقیه هم می توانند از امروز برای دریافت واکسن مراجعه کنند.

error: Content is protected !!