زالی: ۴۵۳ شعبه اخذ رای شناور و سیار طراحی کرده‌ایم

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا زالی عصر جمعه پس از انداختن رای خود به صندوق رای در جمع خبرنگاران گفت: یکی از مهمترین عوامل برای کاهش الزامات درون شهری و برای بحث انتخابات مطرح بودن تعداد شعب اخذ رای و تکثر آنها است که با همکاری استاندار تهران در سطح استان تهران تاکنون ۶۸۷۰ صندوق اخذ رای وجود داردکه تقریبا که بین یک و نیم تا دو برابر سنوات گذشته است.

وی افزود: در شهر تهران ۳۷۹۰ شعبه مستقر شده است.

زالی افزود: خوشبختانه نوع بازتوزیع جغرافیای شعب اخذ رای به گونه‌ای است که حداقل ازدحام فراهم نشود. همانطور که مستحضرید مهمترین عامل برای کاهش دغدغه در بحث کرونا موضوع کاهش زمان ازدحام و تهویه هوا است.  

وی گفت: برای تحقق برنامه‌های بهداشتی و بررسی این پروتکل‌ها، معاونان بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران از ابتدای صبح در مناطق تحت پوشش جغرافیای هر مرکز بهداشتی در تهران مستقر شده‌اند و طبق گزارشاتی که به ستاد مقابله با کرونا رسیده، خبر از رعایت حداکثری دارد.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلان شهر تهران با بیان اینکه خوشبختانه همکاران ما در هلال احمر هم کار نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی را بر عهده دارند، افزود: امیدواریم با استمرار همین فرایند در ساعات باقیمانده، این پروتکل‌ها رعایت شود.

زالی با اشاره به صندوق‌های سیار برای اخذ رای از بیماران کرونایی بیان کرد: امسال ۴۵۳ شعبه اخذ رای شناور و سیار طراحی کرده‌ایم که چهار تا از این صندوق‌ها در شهر تهران مختص افرادی است که در بیمارستان‌ها حضور ندارند و در منازل قرنطینه شده‌اند.

وی یادآور شد: برای کسانی که حامل صندوق‌های سیار هستند و یا در شعب بیمارستانی سیار مشارکت دارند لباس حفاظتی در نظر گرفته شده تا از حفاظت‌های لازم بهداشتی برخوردار شوند.

به گزارش ایرنا، انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری، ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا، نخستین میان‌دوره‌ای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی ( ۶ حوزه انتخابیه تهران، تفرش، کبودرآهنگ، گچساران، آستانه اشرفیه و میانه) و دومین میان‌دوره‌ای پنجمین مجلس خبرگان رهبری (۴ حوزه تهران، قم، خراسان رضوی و مازندران) روز جمعه ۲۸ خرداد آغاز شد.

طبق اعلام ستاد انتخابات کشور شمار افراد واجد شرایط در این انتخابات ۵۹ میلیون و ۳۱۰ هزار و ۳۰۷ نفر است که از این تعداد، یک میلیون و ۳۹۲ هزار و ۱۴۸ نفر رای اولی هستند.   

زمان آغاز فرایند انتخابات از ساعت ۷ صبح جمعه آغاز شد و تا ساعت ۲۴ ادامه خواهد داشت و امکان تمدید ساعت اخذ رای تا ساعت ۲ بامداد شنبه وجود دارد.

۱۰۷۱

error: Content is protected !!