زمان مراجعه برای تزریق دوز دوم واکسن کووید ۱۹ اعلام می‌شود

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از وبدا، مرکز روابط عمومی و اطلاع ‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اطلاعیه ‌ای اعلام  کرد، افرادی که اولین واکسن کووید ۱۹ را دریافت کرده اند، تا قبل از دریافت پیامک و یا اطلاعیه رسمی وزارت بهداشت از مراجعه به مراکز بهداشتی و درمانی خودداری کنند.  

همچنین، در این اطلاعیه با اشاره به تامین و توزیع واکسن مورد نیاز در روزهای اخیر، خاطرنشان شده که تاخیر چند روزه حتی تا چند هفته و برای برخی از واکسن ها تا چند ماه، تاثیر منفی در اثربخشی و ایمنی زایی واکسن نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، طی روزهای اخیر برخی شهروندان که پس از تزریق دوز اول واکسن کرونا، تزریق دوز دوم آنها به تاخیر افتاده، پرسش های را در این خصوص مطرح و نسبت به آن ابراز نگرانی کرده بودند.

این درحالیست که دکتر مسعود مردانی عضو ستاد ملی مقابله با کرونا روز گذشته(یکشنبه) در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: تاخیر در تزریق دوز دوم واکسن کرونا عارضه‌ای ایجاد نمی‌کند، اما باید پس از دسترسی به واکسن، دوز دوم حتما تزریق شود.

براساس وزارت بهداشت، تا کنون ۴ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۵۱ نفر دوز اول واکسن کرونا و ۹۱۹ هزار و ۵۵۷ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۵ میلیون و ۳۰۴ هزار و ۸ دوز رسید.

محمدحسن قوسیان مقدم سخنگوی جمعیت هلال‌احمر نیز روز شنبه هفته جاری به خبرنگار ایرنا گفت: این جمعیت تاکنون و در چهار مرحله، ۴ میلیون و ۴۰۰ هزار دوز واکسن کرونا وارد کشور کرده است و به زودی یک میلیون دز دیگر هم وارد می‌شود.

هفته گذشته یک میلیون دوز واکس کرونا وارد کشور شد و به گفته مقامات هلال احمر قرار است یک میلیون دوز دیگر نیز به کشور برسد.

از ابتدای شیوع ویروس کرونا در ایرنا(اسفند ۹۸) تا کنون ۸۲ هزار و ۸۵۴ نفر از هموطنان جان خود را از دست داده اند.

۱۰۷۱

error: Content is protected !!