زنگ های خطر کرونایی بار دیگر در گیلان به صدا درآمد

آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه متأسفانه وضعیت کرونا در استان گیلان به نسبت دو هفته گذشته صعودی است، اظهار کرد: این روند صعودی هم در میان بیماران سرپایی و هم تعداد بیماران بستری شاهد هستیم.

وی به بستری ۸۰ بیمار جدید طی شبانه روز گذشته در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان گیلان اشاره کرد و افزود: در مجموع ۴۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در ادامه با بیان اینکه ۸۰ بیمار کرونای در شرایط بدی قرار دارند، گفت: از این تعداد ۶۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری و ۲۰ بیمار نیز در انتظار تخت‌های خالی هستند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دو شهرستان لنگرود و رودسر در وضعیت نارنجی قرار دارند، اضافه کرد: بر اساس آخرین گزارشات احتمالاً از فردا سه شهرستان فومن، لاهیجان و رودبار نیز به رنگ نارنجی تغییر وضعیت خواهند داد.

وی با بیان اینکه متأسفانه با انجام مسافرت‌ها شاهد روند صعودی انتشار و انتقال ویروس کرونا هستیم، افزود: قطعاً طی روزهای آینده نیز شاهد این روند صعودی در تعداد ابتلاها و احتمالاً فوتی‌های ناشی از کرونا خواهیم بود.

error: Content is protected !!