زیرساخت‌های بهداشت و درمان کشور در اوج تنگدستی توسعه یافت

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر سعید نمکی روز دوشنبه در مراسم افتتاح ۳۱ پروژه بهداشت و درمان در استانداری گیلان با اشاره به اجرای طرحی بزرگ در حوزه سلامت کشور اظهار داشت: در اجرای این طرح برنامه ریزی شده تا ۱۴۰۰ پروژه ، ۱۴ هزار تخت، در طول ۱۴ ماه به نیت ۱۴ معصوم تا مرداد سال جاری به اتمام برسانیم که این کار بسیار زیبا در کشور شکل گرفته است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت های بهداشت و درمان در کشور و افزایش تخت های بیمارستانی و مراقبت های ویژه در کشور خاطر نشان کرد: در این مدت پنج هزار و ۲۰۰ دستگاه ونتیلاتور و ۱۳۸ دستگاه سی تی اسکن برای بیمارستان های کشور توزیع شده که از این تعداد ۲۲۰ دستکاه ونتیلاتور و  ۹ دستگاه سی تی اسکن در استان گیلان توزیع شده است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه با تشریح اپیدمی بیماری کرونا در کشور و تلاش های انجام شده برای مهار این بیماری در موج های مختلف اظهار داشت: در روزهای اول برای تامین مایحتاج اولیه و تجهیزات دفاع از بیماری کرونا سخت های زیادی متحمل شدیم.

نمکی با اشاره به تحریم های ظالمانه دشمن علیه ایران خاطر نشان کرد: کشورهای غربی و دشمنان برای ورود تجهیزات ناجوانمردانه مانع ایجاد می کردند و یک مشت تروریست بین الملل راه را حتی برای ورود ماسک بر ما می بستند.

وی ادامه داد: اگر چه در این مدت بسیار بر ما سخت گذشت اما در میان همه این سختی ها و لطف الهی در حالیکه واردکننده ملتمس ونتیلاتور، کیت و سایر تجهیزات بهداشتی و درمانی بودیم، در کمتر از ۶۰ روز تولید کننده این امکانات شدیم.

وزیر  بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اگرچه امروز روز وحدت و همدلی برای شرکت در انتخابات است و روز گلایه و شکایت نیست، اما در اوج اپیدمی بسیاری پشت دیوارهای شیشه ای نشستند و عده‌ای دیگر مردانه به میدان آمدند.

وی در ادامه به موفقیت های کنترل موج چهارم بیماری کرونا و تفاوت آن با موج سوم بیان داشت: پیک چهارم بیماری کووید ۱۹ در کشور با ویروس انگلیسی بو.ده که قدرت سرایت، کشندگی و بیماری زیایی بیشتری داشت اما به لطف خداوند و با هوشمندی و برنامه ریزی توانستیم این بیماری را در موج چهارم کنترل، میزان بستری ها و مرگ و میرها را کاهش دهیم.

۳۱ پروژه بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نقاط مختلف استان با اعتبار ۳۰۱ میلیارد و ۳۱۵ میلیون تومان صبح امروز دوشنبه در بیست و هشتمین آیین «پویش ره سلامت» با حضور دکتر سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدئوکنفرانس بهره برداری شد.

error: Content is protected !!