زیرساخت لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مدارس آماده شده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، علیرضا کاظمی روز سه شنبه در مراسم رونمایی از نسخه جدید شاد افزود: سلامت دانش‌آموزان در آغاز سال تحصیلی برای ما  اهمیت بسیاری دارد، به همین دلیل سال تحصیلی با شبکه شاد و مدرسه تلویزیونی ایران آغاز می‌شود. البته الگوی بازگشایی تدریجی و آرام مدارس منطبق با سیاست‌های ریاست جمهوری و ستاد کرونا به مدارس کشور ابلاغ شده و مدارس برای ایجاد فضای حضوری و مهیا کردن آن آماده می‌شوند.

واکسیناسیون معلمان در مراحل پایانی است

وی ادامه داد: واکسیناسیون معلمان در مراحل پایانی قرار دارد. همچنین واکسیناسیون اولیای دانش‌آموزان و رانندگان سرویس نیز در دستور کار است. واکسیناسیون دانش‌آموزان پایه دوازدهم به سنین پایین‌تر نیز در حال انجام است. امید است این اقدامات زمینه حضور دانش آموزان را فراهم کند.

سرپرست آموزش و پرورش با بیان اینکه در اولین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش چارچوب فعالیت‌ها در فضای مجازی در قالب شاد مصوب شد، خاطرنشان کرد:  این شبکه قابلیت‌ها و ظرفیت‌هایی دارد که ما را به اهداف کیفی آموزش نزدیک می کند.

کاظمی تصریح کرد: مجموعه همراه اول امروز در کنار نظام تعلیم و تربیت قرار دارد و به عنوان یک بستر برای ارائه فعالیت‌های مجازی به شمار می آید.

کاظمی ادامه داد: همچنین همکاران در سطح کشور برای سال تحصیلی جدید با آماده سازی بهترین استودیوهای تولید محتوا، استاندارهای روش‌های تدریس نوین را متناسب با زیست بوم جدید در قالب روش‌های جذاب و چند رسانه ای تولید و به استان‌ها ابلاغ کردند که این محتواها با محتواهای سال گذشته برای تدریس در اختیار معلمان قرار گرفته است.

وی درباره قابلیت‌های جدید شبکه شاد توضیح داد: زیرساخت‌ها و تمهیدات انجام شده در شبکه شاد بهبود یافته، به همین دلیل مشکلات سال گذشته دیگر وجود ندارد، همچنین داشبوردهای مدیریتی برای معلمان تا سطح مدرسه پیش بینی شده است که نظارت کاملی بر کیفیت فعالیت مدارس وجود خواهد داشت.

سرپرست آموزش و پرورش تصریح کرد: مکالمات گروهی و ارتباطات صوتی در شبکه شاد یک ظرفیت جدید است که سرعت ارتباط بین دانش‌آموز و معلم را بالا می‌برد و در قالب گروه است.

کاظمی افزود: همچنین  مرورگر شادبین و جستجوگر شادجو نیز به این شبکه افزوده شده که کمک بسیاری به دسترسی امن دانش‌آموزان به فضای مجازی و علمی می‌کند.

وی  با بیان اینکه شبکه شاد به عنوان یک شبکه پایدار آموزشی در کرونا و در پساکرونا به عنوان بخش مکمل فعالیت‌های آموزشی است، گفت: بهبود عملکرد حضور و غیاب دانش‌آموزان به کیفیت آموزشی کمک می‌کند. همچنین ارزشیابی و برگزاری آزمون‌ها با استانداردهای بالاتر کمک موثری است.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش در خصوص مرکز مونیتورینگ شبکه شاد در همراه اول اظهار داشت: نظارت بر مشکلات شبکه در این بخش اتفاق می‌افتد که می تواند سرعت رفع مشکلات را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، مراسم رونمایی از نسخه جدید شاد با حضور سرپرست  وزارت آموزش وپرورش امروز ۳۰ شهریور ماه به صورت مجازی از شبکه شاد برگزار شد.

error: Content is protected !!