ساخت واکسن کرونا در ایران با وجود سنگین‌ترین تحریم‌ها صورت گرفت

محمدمهدی مفتح در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب همیشه به متخصصان و جوانان ایران امید دارند و آنان را با صحبت‌ها و نصایح حمایت کرده اند، اضافه کرد: پیشگامی رهبر معظم انقلاب برای استفاده از واکسن کرونای ایرانی خود نقطه عطف حمایت از تولید داخلی و حمایت از جوانان در عرصه‌های علمی را نشان می‌دهد.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: حمایت مقام معظم رهبری و استفاده ایشان از واکسن داخلی خود موجب شد که غرور ملی ایرانیان در صحنه‌های علمی تبلور پیدا کند و درخشش ایران در جهان بیشتر از قبل شود.

وی اضافه کرد: در کشورهای پیشرفته با توجه به زیرساخت‌های بالای علمی که در حوزه واکسن وجود داشت، تولید واکسنی را به نتیجه رساندند که برای پیشگیری از این بیماری است، در حالی که از ایران انتظار نداشتند در ساخت واکسن کووید ۱۹ موفق شود.

به گفته ‏مفتح‬، متأسفانه بیماری کرونا بیماری ناشناخته‌ای بود که در طول کمتر از ۲ سال بر کسب و کار مردم از لحاظ اجتماعی، اقتصادی و آموزش اثرات مخربی باقی گذاشت.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: دانشمندان و نخبگان ایرانی زیر بار تحریم‌های سنگین دارویی و مواد اولیه توانستند واکسن کرونا را تولید کنند.

error: Content is protected !!