سازمان انتقال خون کرمانشاه مردم را به اهدای پلاکت دعوت کرد

«پژمان صالحی‌فر» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: وضعیت ذخایر خونی استان تا حدودی مناسب ارزیابی می‌شود اما کماکان در گروه‌های خونی‌ O منفی و AB منفی کمبود وجود دارد.

وی افزود: کمبود اصلی در بخش پلاکت احساس می شود زیرا عمر پلاکت ها کوتاه است و مدت زمان کوتاهی می توان از آن استفاده کرد.

بر اساس اعلام مدیرکل انتقال خون کرمانشاه اکنون بیمارستان های امام رضا (ع) و دکتر محمد کرمانشاهی برای تامین نیاز بیماران خود به پلاکت می خواهند.

صالحی فر توضیح داد: برای اینکه بتوانیم نیاز بیمارستان های استان به پلاکت را تامین کنیم باید روزانه حداقل ۱۷۰ نفر پلاکت خون اهدا کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود به اهدا خون در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: از ابتدای این ماه تاکنون ۲ هزار و هفت نفر برای اهدا خون مراجعه و از این آمار هزار و ۵۶۶ نفر خون و ۶۶ نفر پلاکت اهدا کرده‌اند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه با بیان اینکه از این آمار ۵.۴ درصد زن بودند، گفت: ۱۰ درصد این آمار بیشتر از ۵۰ سال، ۶۳ درصد ۳۰ تا ۵۰ سال و باقی کمتر از ۳۰ سال، سن داشتند.

صالحی فر با بیان اینکه مرکز انتقال خون شهر کرمانشاه از ساعت هفت صبح تا ۲۳ اقدام به خون‌گیری می کند، اظهار داشت: در شرایط پیک چهارم کرونا نیاز به اهدا خون احساس می شود از این رو از افرادی که توانایی دارند تقاضا داریم که این امر را در برنامه خود قرار دهند.

مدیرکل انتقال خون استان کرمانشاه گفت: نیاز به خون همیشگی است و هر واحد خون بعد از فرآوری برای سه نفر مورد استفاده قرار می گیرد، بنابر این هرکدام از همشهریان می توانند قهرمان زندگی سه نفر باشند.

صالحی‌فر اظهار داشت: افرادی که از کرونا بهبودی یافته اند لازم است به شکرانه سلامتی هم که شده پلاسمایشان را اهدا کنند چرا که پادتن های آنها تا نهایت چهار ماه در بدنشان دوام خواهد آورد اما به حفظ سلامتی مبتلایان به کرونا کمک می کند.

error: Content is protected !!