سازمان غذا و دارو: بخشنامه تامین و توزیع ماسک در داروخانه‌ها ابلاغ شد

 تامین و توزیع ماسک بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها توسط معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو ابلاغ شد.

به گزارش ایسنا و بنابراعلام وبدا، دکتر محمد رضا شانه ساز معاون وزیر و رییس سازمان غذا و دارو، بخشنامه تامین و توزیع ماسک با توجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها را به شرح زیر ابلاغ کرد:

«کلیه تولیدکنندگان، توزیع کنندگان/ واحدهای صنفی/ شرکت های پخش دارویی/ عرضه کننده و داروخانه های سراسر کشور

پیرو بخشنامه شماره ۱۱۰۱۶۲/۶۵۵ مورخ ۳/۱۲/۱۳۹۸ درخصوص تامین و توزیع ماسک و باتوجه به تامین بخش مهمی از نیازهای مراکز درمانی توسط هیات امنای صرفه جویی ارزی و لزوم تامین و توزیع این اقلام برای دسترسی عموم و عرضه در سطح داروخانه ها موارد ذیل جهت اقدام ابلاغ می شود:

۱-کلیه شرکت های تولیدکننده ملزم به توزیع روزانه ماسک های سه لایه به تعداد حداقل۸۵۰ هزار عدد و ماسک های N95 به تعداد ۸۵ هزار عدد صرفاً با حواله کتبی اداره کل تجهیزات می باشند. میزان سهمیه هر واحد تولیدکننده جهت تامین تعداد مذکور توسط اداره کل تجهزات پزشکی تعیین و ابلاغ گردیده و در صورت لزوم به روزرسانی خواهد گردید.

۲- توزیع مازاد سهمیه فوق توسط تولیدکننده و در صورت تشخیص دانشگاه‌های علوم پزشکی با هماهنگی دانشگاه مربوطه صورت می گیرد.

۳- کلیه واحدهای صنفی/ شرکت های توزیع کننده و شرکت های پخش دارویی که در سامانه imed.ir ثبت گردیده اند مجاز به خرید و فروش انواع ماسک ها می باشند و هرگونه خودداری از فروش موجودی های انبار مصداق احتکار و اخلال در نظام اقتصادی و سلامت کشور بوده و طبق قانون مجازات اخلال گران در نظام کشور با مرتکبین برخورد خواهد شد.

۴- داروخانه های سطح شهر می توانند اقدام به عرضه ماسک های پزشکی با رعایت ضوابط و قوانین مربوطه و در حد مصرف شخص متقاضی نمایند.

این بخشنامه طی نامه شماره ۶۵۵/۱۱۷۵۳۳ مورخ ۱۳۹۸/۱۲/۲۲ به کارتابل شرکت ها ارسال شده است.»

error: Content is protected !!