سالمندان ۷۰ تا ۷۵ ساله مازندران برای واکسن کرونا ثبت‌نام کنند

دکتر قاسم اویس روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این که ثبت نام گروه سنی ۷۰ تا ۷۵ ساله نیز برای تزریق واکسن آغاز شده است ، افزود : هیچ کمبودی برای تزریق واکسن کرونا در استان وجود ندارد و طبق اولویت بندی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی سهمیه استان دریافت و تزریق می شود.

وی توضیح داد : تمامی دانشگاه های علوم پزشکی کشور دارای سهمیه واکسن هستند و وزارت بهداشت هم طبق آمار جمعیتی واکسن ها را به تعداد مورد نیاز افراد مشمول زیر پوشش هر دانشگاه بموقع در اختیار قرار می دهد.

مازندران دارای ۲ دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل است. دانشگاه علوم پزشکی بابل شهرستان بابل را با بیش از نیم میلیون نفر جمعیت زیر پوشش دارد و سهمیه جداگانه دریافت می کند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت که تاکنون به حدود ۳۵ هزار نفر از سالمندان بالای ۸۰ سال زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران واکسن کرونا تزریق شده است و این روند همچنان ادامه داد.

وی افزود : طبق برنامه تزریق واکسن سالمندان ۷۵ تا ۸۰ ساله زیر پوشش این دانشگاه هم که تعدادشان  ۴۰ هزار نفر است ، در حال انجام است و با آنها تماس گرفته می شود.

سالمندان ۷۰ تا ۷۵ ساله مازندران برای واکسن کرونا ثبت‌نام کنند

۷۰ ساله‌ها با ثبت‌نام نوبت بگیرند

دکتر اویس با توضیح این نکته که طبق برنامه وزارت بهداشت گروه سنی ۷۰ سال به بالا نیز باید از امروز ثبت نام کنند، بیان داشت: این افراد باید  در سایت http://salamat.gov.ir ثبت‌نام کنند و دانشگاه نوبت دهی را با هدف جلوگیری از  ازدحام انجام می دهد.

وی همچنین  از تداوم کارآزمایی بالینی مرحله سوم واکسن کرونا پاستور تولید مشترک ایران و کوبا در ۶ شهر مازندران خبر داد و گفت که طبق آخرین بررسی ها هنوز هیچ عارضه‌ای از دریافت‌کنندگان این واکسن گزارش نشده است.

واکسن کنژوگه تولید مشترک انستیتو فینلای کوبا و انستیتو پاستور ایران بر پایه دانش ساخت واکسن کزاز طراحی و ساخته شده و از نظر ایجاد لختگی و عوارض جانبی بسیار ایمن و دارای عوارض کمتری است و نخستین دُز این واکسن در مرحله سوم کارآزمایی بالینی ۲۱ اردیبهشت در۲ دانشگاه علوم پزشکی بابل و مازندران شروع شد.

بر اساس آخرین گزارش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل ، آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری در بیمارستان های استان هم به۵۱۵ نفر کاهش یافته است.

error: Content is protected !!