سطح بالای همه‌گیری کرونا در شاهرود و میامی ثابت است

به گزارش ایرنا، رضا چمن شامگاه سه شنبه با بیان اینکه سیر همه گیری ویروس کرونا در فروردین ماه مشابه سرعت یک خودرو است، افزود: در هفته نخست فروردین ماه این خودرو با سرعت ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر در ساعت شروع به حرکت کرد و در هفته سوم سرعت به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت رسید، این شتاب و سرعت در هفته چهارم ثابت ماند و ادامه مسیر داد. 

وی با بیان اینکه سرعت همه گیری اکنون بالا اما ثابت مانده است، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۲۶ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود شناسایی شدند.

چمن به وضعیت سطح خطر قرمز کرونایی شهرستان های شاهرود و میامی اشاره کرد و گفـت: در شبانه روز گذشته ۲۸ بیمار کووید۱۹ در بخش های مختص به بیماران کرونایی بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود بستری شدند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۶ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در شاهرود بستری هستند، ادامه داد: از این تعداد ۳۰ تن در بخش مراقبت ویژه تحت درمان قرار دارند.

وی ابراز امیدواری کرد: با ادامه هرچه بهتر رعایت ها، محدودیت ها و همچنین برنامه واکسیناسیون که همزمان با سراسر کشور در زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در حال اجراست، مجموعه این اقدامات، فعالیت ها و محدودیت ها همه کمک کنند تا بتوان وضعیت فعلی تثبیت شود. 

به گفته وی، با اجرای کامل محدودیت ها، رعایت شیوه نامه های بهداشتی امیدواریم بزودی شاهد سیر نزولی این موج همه گیری بوده و در روزهای آینده وضعیت بهتری داشته باشیم.

بیمارستان امام حسین (ع) شهرستان شاهرود به درمان مبتلایان ویروس کرونا اختصاص یافته است، هم اکنون شهرستان های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، از دیروز تا امروز (۳۱ فروردین ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۵ هزار و ۴۹۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۳۶۵ تن از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲ میلیون و ۲۸۶ هزار و ۹۲۷ نفر رسید.

همچنین با فوت ۳۹۵ تن دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۶۷ هزار و ۵۲۵ تن رسید.

error: Content is protected !!