سلامت ۴۵ هزار دانش‌آموز پایه اول و پیش دبستانی کرمانشاه سنجش می‌شود

به گزارش خبرنگار ایرنا، «مجید یزدان‌پناه» روز یکشنبه در مراسم افتتاح پایگاه‌های سنجش نوآموزان بدو ورود به دبستان و پیش دبستانی استان در دبستان اقبال کرمانشاه، افزود: امسال در استان کرمانشاه بیش از ۳۳ هزار دانش آموز پایه اولی داریم که سنجش سلامت آنها برای ما بسیار بااهمیت است و اگر دانش اموزی دچار اختلال است سریع شناسایی کنیم و برای رفع مشکل آن اقدام شود تا در دوران تحصیل دچار مشکل یادگیری نشود.

او سنجش سلامت نوآموزان در سنین پایین و پیش دبستانی را بسیار با اهیمت تر از بدو ورد به دبستان دانست و گفت: اگر از دوران پیش دبستانی به مشکلات و اختلالات نوآموزان پی ببریم بهتر و با فرصت زمانی بیشتری می توانیم با مداخله‌گری اختلالات آنها را درمان کنیم و بر همین اساس امسال ۱۲ هزار پیش دبستانی نیز با کلاس اولی ها در پایگاه های سنجش سلامت  استان غربالگری می شوند و امیداوریم در سالهای آینده همه نو آموزان را بتوانیم سنجش کنیم تا دانش آموزان در دروان مدرسه کوچکترین مشکلی نداشته باشند.

یزدان پناه گفت: امسال برای سنجش سلامت دانش آموزان ۳۷ پایگاه؛ ۲۳ پایگاه ثابت، ۱۳ پایگاه سیار و یک پایگاه تخصصی در سطح استان با فعالیت مستقیم ۲۵۰ نفر در نظر گرفتیم و هر روز کار سنجش دانش آموزان و نوآموزان را انجام می دهند.

سنجش با رعایت تمام پروتکل ها انجام می شود

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین افزود: در پایگاه سنجش سلامت، تمام پروتکل های بهداشتی ویژه ویروس کرونا، با دقت بالا رعایت می شود و هر روز به خاطر رعایت نکات بهداشتی تعداد کمی از دانش آموزان در هر مرکز سنجش می شوند.

یزدان پناه در بخش دیگر از سخنان خود در خصوص بازگشایی مدارس در مهر ماه گفت: تمام سعی و تلاش وزارت آموزش و پرورش این است مدارس در مهر ماه به هر شکلی که امکان دارد حضوری باشد هرچند بازگشایی مدارس در مهرماه به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا بستگی دارد.

او همچنین افزود: تمام سعی آموزش و پرورش این است تمام معلمان، عوامل اجرایی و اداری مدارس تا مهر ماه واکسنیه شوند.

این مقام ارشد آموزش و پرورش استان کرمانشاه همچنین در خصوص دریافت وجه از والدین برای ثبت نام دانش آموزان در مدارس دولتی نیز گفت: هیچ مدرسه ای حق ندارد به اجبار از والدین دانش آموزان برای ثبت نام وجه ای به اجبار دریافت کند.

یزدان پناه اضافه کرد: آموزش و پرورش از کمک والدین به مدارس استقبال می کنند؛ از ساخت یک مدرسه به عنوان خیر مدرسه ساز گرفته تا خرید۲ دفتر؛ اما اجباری در کار نیست.

او افزود: فقط پایه اول، هفتم و دهم برای ورد به مدرسه نیاز به مراجعه به مدرسه برای ثبت نام دارند، بقیه دانش آموزان خود به خود در مدارسی که سال قبل بوده اند به پایه بالاتر می روند و نیاز به مراجعه به مدرسه برای ثبت نام ندارند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای بیش از ۳۵۰ هزار دانش آموز در مقاطع مختلف تحصیلی و ۲۶ هزار فرهنگی است.

error: Content is protected !!