سن بستری‌های کرونایی به ۴۵ سال رسید/لزوم استقبال مردم از واکسن

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی‌وند ظهر شنبه مرداد ماه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به اینکه ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزایش یافته استt گفت: تا این لحظه نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی را نداشته‌ایم اما آمادگی داریم با کمک ارتش و ناجا در صورت نیاز بلافاصله بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

زینی‌وند با بیان اینکه هیچ کمبودی در رابطه با تجهیزات و دارو برای بیمارستان‌های استان کرمان نداریم، افزود: متوسط سن بستری شدگان در این پیک نسبت به پیک قبلی کاهش یافته است و به عدد ۴۵ سال رسیده است. یکی از دلایل این مساله واکسیناسیون است و از همه مردم خواهشمندم واکسیناسیون را برای عبور از این بحران جدی بگیرند.

وی ادامه داد: اکنون حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ ظرفیت تخت بستری در استان داریم که باید بالانس شوند و همچنین بیمارستان‌های نظامی هم در آماده باش هستند.

استاندار همچین با بیان اینکه ثابت نشده که تعطیلی باعث بهبود شرایط می‌شود، افزود: برای تعطیل کردن ادارات تصمیم اقتضایی نمی‌گیریم چون هم اکنون تعداد بیماران بستری ما در هفته اخیر در مرز حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر مانده و آمار به یک ثباتی رسیده است و امیدواریم که هرچه زودتر این ارقام کاهشی شوند.

زینی‌وند اظهار کرد: با وجود گستردگی و پراکندگی جمعیت در کرمان، این استان یکی از استان‌های موفق در مدیریت کرونا است و این اتفاقات در حوزه کرونا که در آن به سر می بریم غافلگیرکننده نیست.

وی در پاسخ به صحبت پورابراهیمی نماینده مردم کرمان و راور در مجلس مبنی بر بدهی دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: از رئیس جمهور تقاضای ۷۰ میلیارد تومان بودجه برای پنج دانشگاه علوم پزشکی استان را کرده‌ایم که موافقت شده است و با پیگیری نمایندگان مجلس اگر هرچه زودتر این رقم به دانشگاه‌ها تزریق شود کمک شایانی به این مجموعه‌ها می‌شود.

استاندار کرمان همچنین در رابطه با اجرای مجدد طرح شهید سلیمانی اظهار کرد: طرح شهید سلیمانی با جدیت در حال اجراست و باید ادامه یابد و برای صدور مجوز بازگشایی مراکز جدید تا هفته آینده صبر می‌کنیم تا ببینیم شرایط چگونه می‌شود.

زینی‌وند گفت: اجازه برگزاری مراسم عروسی را ندادیم و با شرایط و محدودیت‌ها به تالارهای اندکی که دارای شرایط مربوطه بودند اجازه این کار را دادیم. با افزایش مراسم عروسی به دلیل نزدیک شدن به ماه محرم، خانه‌ها به مرکز شیوع ویروس تبدیل شده بود و به همین دلیل تصمیم بر برگزاری مراسم‌ها در تالارها گرفته شد تا نظارت بیشتری خواهیم داشت و حداکثر یک هفته دیگر این مساله تمام می‌شود.

وی گفت: برای واکسیناسیون گروه‌های هدف اعم از نیروهای مسلح، قضات، راننده تاکسی‌ها، خبرنگاران و غیره مجوز صادر شده است و باید آن را پیگیری کنیم تا با سرعت بیشتری کار جلو برود و واکسیناسیون آنها شروع شود.

استاندار کرمان در پایان در رابطه با ادامه فعالیت تعویض پلاک گفت: چون نوبت گیری در رابطه با این کار الکترونیک است و ازدحامی نمی‌شود فعالیت این مراکز ادامه خواهد داشت.

error: Content is protected !!