سه مرکز واکسیناسیون کرونا در استان سمنان فعال شد

به گزارش ایرنا، نوید دانایی روز چهارشنبه در آیین آغاز به کار مراکز واکسیناسیون کووید ۱۹ در سمنان افزود: سه مرکز در سمنان، دامغان و گرمسار در سالن های ورزشی و با پنج میلیارد ریال اعتبار فعال شد.

وی بیان کرد: این مراکز در سمنان، دامغان و گرمسار و با همکاری ادارات کل آموزش و پرورش  و ورزش و جوانان ایجاد شد.

دانایی افزود: هر مرکز واکسیناسیون کووید ۱۹ دارای هشت ایستگاه و همه تمهیدات اورژانسی و درمانی در این مراکز اندیشیده شده است و با راه اندازی این مراکز، از این پس واکسیناسیون کرونا ، به طور متمرکز در همین مراکز انجام می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان یادآور شد: در ایجاد مراکز واکسیناسون کووید ۱۹، نکات قابل توجه در واکسیناسیون گروه های سنی خاص، سرعت عمل و تامین آرامش برای مراجعان است.

تزریق ۹۲ درصد از اولین محموله واکسن کرونا

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان گفت: از محموله ابتدایی که در اختیار دانشگاه علوم پزکشی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان قرار گرفته بود ۹۲ درصد به جامعه هدف تزریق شد.

وی بیان کرد: امروز محموله جدید در اختیار دانشگاه علوم پزکشی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان قرار می گیرد تا بتوان هفته آینده با سرعت بیشتری واکسیناسیون  گروه سنی بالای ۸۰ سال را به سرانجام رساند.

وی یادآور شد: پس از واکسیناسیون گروه سنی بالای ۸۰ سال، به تدریج واکسیناسیون به گروه های سنی پایین تر می رسد به طوری که از هفته آینده گروه های سنی پایین‌تر از ۸۰ سال به شکل پنج سال، پنج سال واکسینه می شوند.

شناسایی ۱۶ بیمار کرونایی جدید در شبانه روز گذشته

به گزارش ایرنا، ۱۶ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند و از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۵ هزار و ۵۱۰ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شدند.

در ۲۴ ساعت گذشته (از چهاردهم الی پانزدهم اردیبهشت ۱۴۰۰) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۶ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در شهرستان های تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند و به این ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به پنح هزار و ۹۸۴ نفر رسید و ۱۹ هزار و ۵۲۶ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان در ۶ شهرستان به پنج هزار و ۷۰ نفر رسید.

طبق تازه ترین تقسیم بندی کرونایی کشور، در استان سمنان شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدیشهر در وضعیت نارنجی، شهرستان سمنان همچنان در وضعیت قرمز و شهرستان های میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

با فوت ۳۴۹ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۵۶۸ نفر رسید. پنج هزار و ۴۹۹ بیمار بدحال نیز در بخش های آی سی یو بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۵ هزار و ۸۷۲ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۹ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۵۹۱ هزار و ۶۰۹ نفر رسید.

error: Content is protected !!