سه مرکز واکسیناسیون کرونا در چابهار راه‌اندازی شد

رحمدل بامری معاون استاندار سیستان و بلوچستان و فرماندار شهرستان ویژه چابهار روز یکشنبه در آیین افتتاح سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد آن هستیم، توان و تلاش همه ایرانیان اعم از نخبگان، کادر بهداشت و درمان، خیران و خصوصا بسیج و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است.

وی تصریح کرد: سپاه پاسداران همچنان که در همه عرصه‌ها حضوری فعال، اثرگذار و چشمگیر داشته و دارد، در این برهه هم نقش بسیار ارزشمندی ایفا کرده است و همانگونه که در طرح سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی توانستیم با همدلی و هم‌افزایی، کارها را به خوبی پیش ببریم، در این مرحله هم با تلاش و همت همگانی و البته با تولید افتخارآفرین واکسن ایرانی که رهبر معظم انقلاب هم از همین واکسن ایرانی استفاده کردند، بر این ویروس غلبه خواهیم کرد.

فرماندار چابهار اضافه کرد: تزریق واکسن ایرانی توسط مقام معظم رهبری، یک پیام برای همه ما است که قدردان جوانان، نخبگان و کشور و نظام خودمان باشیم.

وی با بیان اینکه دشمنان در تامین لوازم ابتدایی پزشکی هم ما را تحریم کرده‌اند گفت: هم‌اکنون با تولید انواع واکسن، می‌توانیم در سطح دنیا صاحب نظر باشیم و حرف برای گفتن داشته باشیم، آن هم با واکسنی که نسبت به سایر واکسن‌ها از ایمنی و اثرگذاری بالاتری برخوردار است.

بامری افزود: این فرصت برای حوزه تحت پوشش شهرستان چابهار هم فراهم شده است تا مردم بتوانند نسبت به ویروس کرونا ایمن شوند و باتوجه به شرایط استان سیستان و بلوچستان، طرح واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند را آغاز کردیم.

وی تصریح کرد: از مردم می‌خواهیم ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی و جلوگیری از تجمعات غیرضروری، از این فرصت برای تزریق واکسن کرونا استفاده کنند.

فرماندار چابهار با بیان اینکه استفاده از واکسن بومی، عزتمندی مردم و کشور را در سطح بین‌المللی به دنبال دارد اظهار داشت: از عُلما و نخبگان منطقه هم درخواست می‌کنیم اهمیت این موضوع را به اطلاع اقشار مختلف جامعه برسانند و همه برای واکسیناسیون همگانی و پیشگیری از شیوع کرونا همت کنیم.

سرهنگ محمدعلی پوراحمدیان فرمانده سپاه پاسداران چابهار نیز بیان داشت: از ابتدای شیوع کرونا، مجموعه‌های سپاه، بسیج، شبکه بهداشت و همه مسوولان شهرستان همکاری خوبی داشتند و کمک کردند تا به نحو مطلوبی با شیوع کرونا مقابله شود.

وی اضافه کرد: طی ۲ روز گذشته که واکسن کرونا به چابهار رسید قرار شد سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح شهرستان راه‌اندازی کنیم که امروز این اتفاق با همکاری مسوولان رقم خورد.

فرمانده سپاه پاسداران چابهار ادامه داد: این طرح تا پایان واکسیناسیون همه رده‌های سنی ادامه خواهد داشت و یک برنامه‌ریزی کردیم که این طرح در روستاها نیز اجرا شود تا روند واکسیناسیون با سرعت بیشتری ادامه پیدا کند.

عبدارسول خدمتی رییس مرکز بهداشت چابهار نیز اظهار داشت: امروز شاهد افتتاح و راه‌اندازی سومین پایگاه واکسیناسیون در چابهار بودیم و درمجموع تعداد پایگاه‌های تزریق واکسن این شهرستان به ۶ مرکز رسیده است.

وی افزود: با این تعداد مرکز می‌توانیم واکسیناسیون گسترده را پوشش دهیم. در هر مرکز واکسیناسیون ۱۵ نفر از همکاران ما به مردم خدمت خواهند کرد.

رییس مرکز بهداشت چابهار تصریح کرد: طی دو روز گذشته ۱۰ درصد از افراد بالای ۵۰ سال را پوشش داده‌ایم و با روندی که درپیش گرفته‌ایم به‌زودی به شاخص مطلوبی در بحث ایمن‌سازی مردم خواهیم رسید.

در هر مرکز تجمیعی واکسیناسیون چابهار، روزانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ واکسن کرونا تزریق می‌شود.

آیین افتتاح سه مرکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا با حضور نماینده دفتر مقام معظم رهبری در امور اهل سنت، امام جمعه موقت اهل سنت چابهار و جمعی از مدیران ادارات برگزار شد.

error: Content is protected !!