شام آخر وزیر بهداشت

به گزارش خبرگزاری مهر، سید موید علویان، در یادداشتی آورده است: ابتدا این روز را در این شرایط سخت به همکاران پزشکم تبریک عرض می‌کنم و برای آمرزش روح شهدای سلامت دعا و از بابت خدماتی که به مردم و بیماران می‌دهند تشکر می‌کنم.

با توجه به وظیفه سازمانی اینجانب در نظام پزشکی به عنوان بزرگ‌ترین نهاد صنفی جامعه پزشکی بر خود فرض می دانم تا نسبت به روند محرمانه بودن اطلاعات ابتلاء به کرونا در کادر درمان ابراز نگرانی کنم. تزریق دو بار واکسیناسیون سبب کاهش مرگ مبتلایان شده و این در مقایسه با روزهای اول کرونا که تعداد قابل توجهی از همکارانم جانشان را در راه حفظ جان مردم دادند به وضوح مشهود است. علت آن همه مرگ در کادر درمان بی مبالاتی در حفاظت از آنان و تأخیر در واکسیناسیون بود.

در دو هفته اخیر موارد متعددی از ابتلای مجدد همکاران کادر درمان و جامعه در افراد دو بار واکسینه شده با انواع واکسن و حتی اسپوتنیک رخ داده است. به صراحت امروز، روز آخر کار حضرتعالی در منصب وزارت است و این فعل واجب بر گردن حضرتعالی است. اطلاعات ابتلاء و مرگ در مواردی که سابقه دو بار واکسیناسیون داشته اند را در اختیار کمیته اپیدمیولوژی ستاد ملی کرونا و محققین مورد اعتماد و نظام پزشکی قرار دهید تا با تحلیل داده‌ها بتوانیم سریعاً نسبت به ضرورت تزریق واکسن یادآور بوستر با تأمین یکی از واکسن‌های معتبر و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت که میزان کارایی و اثربخشی آن مورد قبول واقع شده است به کادر درمان اقدام لازم صورت گیرد.

تأخیر در این امر با عواقب خطرناکی همراه خواهد شد. حفظ و حراست از کادر درمان در این شرایط جزو ضروریات است.

error: Content is protected !!