شاهرود و میامی قرمز شدند/ تائید شیوع کرونای دلتا

رضا چمن در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به قرار گرفتن شهرستان‌های شاهرود و میامی در وضعیت قرمز کرونایی بیان کرد: دو نمونه مشکوک به ابتلاء به ویروس کرونای دلتای هندی در شاهرود مثبت اعلام شد در نتیجه شیوع این نوع جهش یافته کرونا در شرق استان مورد تأیید است.

وی خواستار توجه بیشتر به رعایت مسائل بهداشتی و همچنین پروتکل‌ها و محدودیت‌ها در شهرستان‌های شاهرود و میامی شد و افزود: اهتمام جدی نسبت به اصول پیشگیری و رعایت از مهمترین تقاضای ما از مردم شهرستان‌های شاهرود و میامی به خصوص در تعطیلات عید قربان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با اشاره به اینکه هر سه نوع ویروس هندی، چینی و دلتا از انواع کرونا در شهرستان‌های شاهرود و میامی به ثبت رسیده است، گفت این شرایط سبب شده تا احتمال درگیری گروه‌های سنی پایین‌تر با ویروس کرونا نیز افزایش یابد در نتیجه می‌بایست نسبت به گذشته محدودیت‌ها به صورت جدی تر نیز دنبال شود همچنین از مردم می‌خواهیم اکیداً از مسافرت خودداری و همچنین از حضور در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها اجتناب کنند تا بتوانیم شاهد کاهش شیوع ویروس باشیم.

چمن افزود: شرایط در شهرستان‌های شاهرود و میامی آنچنان وخیم است که در ۲۴ ساعت منتهی به چهارشنبه ۲۱۰ مورد مراجعه به بیمارستان با علائم کرونا ثبت شده که ۹۰ مورد از آنها ابتلای جدید به ویروس کرونا بوده است این در حالی است که در مدت مشابه ماه گذشته تعداد کل مراجعان کرونایی در ۲۴ ساعت در شهرستان‌های شاهرود و میامی ۵ الی ۱۰ نفر بود و این هم نشان از وخامت اوضاع می‌دهد که مردم باید آن را جدی بگیرند.

وی گفت: در زمینه واکسیناسیون کار آن نیز باید گفت تاکنون ۳۴ هزار دوز واکسن توسط دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تزریق شده و در صورت اختصاص واکسن می‌توانیم مقدار را به صورت روزانه افزایش دهیم لذا سرعت واکسیناسیون به میزان واکسن اعطایی به دانشگاه بستگی دارد.

error: Content is protected !!