شتاب کرونا در خوزستان نسبت به هفته قبل کم شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمد علوی شامگاه شنبه در جلسه ستاد مدیریت کرونای خوزستان اظهار کرد: در ایران موارد بیماری به صورت لجام گسیخته‌ای در حال افزایش است؛ ایران با ۶.۷۷ درصد مرگ در میلیون از متوسط ۱.۲ درصد جهانی بیشتر است.

وی با اشاره به اینکه در این هفته تعداد موارد بیماری، بستری، مرگ و سرپایی نسبت به هفته گذشته موارد بالا می‌رود ولی شتاب آن کم شده است، افزود: در دو هفته گذشته روند موارد کلی بیماری افزایشی بوده ولی شیب آهسته‌تر شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز خبر داد: در زمینه موارد بستری گرچه سیر صعودی داشته ولی با شیب ملایم‌تری بوده اما موارد فوتی نیز سیر افزایشی داشته که نسبت به افزایش موارد بستری بسیار بیشتر از گذشته بوده است.

علوی بیان کرد: جمعیت خوزستان ۴.۷ میلیون نفر یعنی ۵.۷ درصد جمعیت کشور هست ولی تعداد کل بیماران مبتلا به کرونای استان ۴۲۶ هزار نفر یعنی ۹.۹ درصد بیماران کرونایی کشور است؛ میزان مرگ‌ومیر مبتلایان به کرونا در استان خوزستان ۷.۳ درصد مرگ‌ومیرهای کرونایی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه میزان کشندگی مبتلایان کرونایی ۱.۷ درصد ولی کشور ۲.۲ درصد است که این به خاطر بیماریابی و اقدام به درمان خوب و به موقع از راهکارهای پیشگیری از کشندگی مبتلایان کرونایی است، عنوان کرد: انجام تست ۱.۴ برابر کشور یعنی به اندازه حدود هشت درصد جمعیت کشور و همچنین تعداد تست به ازای هر مورد مثبت نیز تقریباً سه برابر کشور است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: واکسیناسیون عمومی طبق سند ملی، بیماریابی فعال، شناسایی افراد در معرض تماس نزدیک و رهگیری هوشمند، حمایت و حفاظت گروه‌های آسیب‌پذیر (سالمندان بیماران زمینه‌ای) و افراد مبتلا به کووید ۱۹، تقویت فرایند درمان سرپایی در مراکز منتخب مطابق با گایدلاین کشوری و نظارت بر پروتکل‌های بهداشتی محدودیت‌ها، ممنوعیت‌ها و اعمال قانون از جمله راهبردهای کنترل وضعیت فعلی است.

علوی در خصوص اجرای طرح شهید سلیمانی یادآور شد: ۸۸۲ تیم رهگیری با عضویت سه هزار و ۲۴۹ نفر (یک هزار بسیجی)، ۱۹۶ تیم مراقبت در منزل با ۴۱۳ عضو پزشک و پرستار، ۳۴۱ تیم نظارتی با یک هزار و ۳۹۸ عضو (۵۸۷ بسیجی) و ۵۴۹ تیم با دو هزار و ۱۲۵ عضو (یک هزار و ۹۲۱ بسیجی) فعالیت مستمر دارند.

وی اضافه کرد: در نتیجه فعالیت این تیم‌ها ۱۴۳ هزار و ۱۴۸ نفر رهگیری، ۶۲ هزار و ۶۰۲ تست سریع انجام شده که در این بین ۶ هزار و ۶۸۴ تست مثبت بوده و یک هزار و ۱۵۵ نفر هم به مراکز منتخب ارجاع شده‌اند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به رعایت ۷۲ درصدی استفاده از ماسک توسط مسئولان و خادمان هیئت‌های مذهبی خوزستان اظهار کرد: در هفته منتهی به ۲۸ مرداد تعداد مراسم مذهبی بسیاری در شهرهای مختلف استان برگزار شد که بخشی از آنها حدود ۲۰ درصد در فضای بسته بوده‌اند که قطعاً تبعات و اثرات این بی رعایتی‌ها را هفته آینده در مراجعات به بیمارستان‌ها می‌بینیم.

error: Content is protected !!