شرایط شاهرود بحرانی است/ ابتلای ۳۵۸ نفر به کرونا

به گزارش خبرنگار مهر، رضا چمن شامگاه یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه و خبرنگاران به صورت مجازی و در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، با بیان اینکه هم اکنون شرایط شیوع کرونا در شهرهای تابعه دانشگاه نامساعد است، تاکید کرد: ورودی بیماران کرونایی در شهرستان‌های شاهرود و میامی رکورد شکن است.

وی با بیان اینکه این روزها با بیشترین مراجعه بیماران تست مثبت کرونایی روبرو هستیم، افزود: ۳۵۸ مورد قطعی ابتلاء به ویروس کرونا طی ۷۲ ساعت گذشته در شهرستان‌های شاهرود و میامی به ثبت رسیده است.

افزایش تعداد مراجعان به بیمارستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با بیان اینکه طی ۲۴ ساعت منتهی به شامگاه یکشنبه ۲۷۰ بیمار با علائم کرونا راهی بیمارستان شدند، تاکید کرد: این میزان به نوبه خود یک رکورد محسوب می‌شود زیرا در ایام تثبیت کرونا، تعداد مراجعان به مراکز درمانی در شهرستان‌های شاهرود و میامی زیر ده نفر بود.

چمن با بیان اینکه در حال حاضر ۱۴۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان امام حسین (ع) بستری هستند که حال ۱۵ درصد از آنها بسیار وخیم گزارش شده است، تاکید کرد: این افراد هم اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه یا آی سی یو قرار داشته و مراقبت‌های درمانی از آنها انجام می‌شود.

وی افزود: تجربه ما در ماه‌های قبل نشان داده که با عدم رعایت و کنترل بیماری، متأسفانه شاهد شیوع سریع کرونا هستیم اما به سختی و دشواری می‌تواند این شیوع را کاهش و شرایط را تثبیت کرد لذا باید گفت همچنان مراقبت از سالمندان، دوری از تجمعات، رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و… به شهروندان توصیه می‌شود.

error: Content is protected !!