شرایط نامناسب کرونا در ایلام/عمده بستری‌ها را جوانان تشکیل می دهند

خبرگزاری مهر – گروه استان‌ها: ویروس کرونا همچنان جهش یافته و خطرناک در استان ایلام جولان می‌دهد، با توجه به اینکه استان ایلام در شرایط نامناسب کرونا قرار دارد رعایت پروتکل‌های بهداشتی به پایین‌ترین حد خود رسیده است.

این در حالی است که مردم دیگر اعتقادی به آن شرایط حاد کرونا ندارند و گواه این مطلب ۶ شهرستان استان است که در وضعیت قرمز قرار دارند.

با اوج گرفتن خطر کرونا و عادی انگاری شهروندان این روزها مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان از سرایت پذیری وسیع‌تر پیک جدید می‌گویند و اینکه این وضعیت نیاز به همراهی مردم و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی است.

از مسئولان نیز انتظار داریم محدودیت‌ها را اعمال کنند

اما برخی‌ها همچنان این ویروس کشنده را جدی نگرفته‌اند. یکی از شهروندان استان در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: کرونا به صورت زنجیره‌ای است هر زمان رعایت‌ها قطع شود همه گیر می‌شود.

رضا اسدی افزود: ما باید در کنار مسئولان به قطع این زنجیره کمک کنیم.

وی بیان کرد: از همه مردم عاجزانه خواهشمندیم که همانند اوایل مجدداً پروتکل‌ها را رعایت و از ماسک استفاده کنند.

شرایط نامناسب کرونا در ایلام/عمده بستری‌ها را جوانان تشکیل می دهند

اسدی تصریح کرد: باید تجمعات کمتر شود، برای رفاه و سلامتی خود و خانواده و نیز جامعه پروتکل‌های را رعایت کنیم تا این زنجیره قطع گردد.

وی گفت: از مسئولان نیز انتظار داریم محدودیت‌ها را اعمال کنند چرا که اگر وضعیت به همین شکل ادامه پیدا کند این ویروس کشنده و جهش یافته جان بسیاری از شهروندان و نیز هموطنان را به کام مرگ می‌کشاند و نیز این ویروس مهمان ما خواهد بود.

عمده بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌ها در سنین پایین هستند

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: عمده بستری‌ها، مبتلایان و فوتی‌های ناشی از کرونا در استان ایلام در سنین پایین هستند.

جمیل صادقی فر افزود: این ویروس بسیار خطرناک و کشنده است، سن ابتلاء و بستری در افراد زیر بیست سال بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: می‌توان گفت که شاید در بدترین شرایط کرونایی از اوایل شیوع این بیماری تاکنون در استان هستیم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی ایلام عنوان کرد: همچنین این را نیز باید اضافه کنیم که رعایت پروتکل‌ها در استان ایلام اصلاً راضی کننده نیست کماکان تجمعات زیادی وجود دارد.

شرایط نامناسب کرونا در ایلام/عمده بستری‌ها را جوانان تشکیل می دهند

صادقی فر افزود: عادی انگاری در استان به بالاترین سطح خود رسیده است، اگر واقعاً مردم می‌خواهند که از این وضعیت نجات پیدا کنند، باید حساس‌تر شوند.

وی گفت: همه باید در مقابل این ویروس مسئولیت داشته باشیم و والدین مراقب فرزندان خود باشند.

به شایعات در مورد واکسن توجه نکنند

وی عنوان کرد: همه جامعه هدف در امر واکسیناسیون نیز اقدام کنند چراکه واکسیناسیون می‌تواند از قطع زنجیره این ویروس به ما کمک کند.

صادقی فر افزود: از شهروندان درخواست داریم در اسرع وقت برای نوبت واکسیناسیون اقدام کنند و به هیچ وجه به شایعات توجه نکنند که بتوانیم از این پیک پنجم کرونا نیز گذر کنیم.

وی گفت: با توجه به گسترده بودن این ویروس بسیار خطرناک و کشنده مردم بیشتر دستورالعمل‌ها و نکات بهداشتی را رعایت کنند.

تاکنون ۴۵ هزار و ۶۵۵ نفر در استان ایلام به کرونا مبتلا شده و مجموع فوت شدگان ناشی از کرونا تا این لحظه ۸۴۳ نفر است.

error: Content is protected !!