شرایط نوجوان فداکار ایذه‌ای در بیمارستان اصفهان پایدار است

به گزارش ایرنا، علی لندی, نوجوان ۱۵ ساله در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه پیش از رسیدن نیروهای امداد با فداکاری ۲ نفر را نجات داد اما بدلیل سوختگی زیاد بستری و پس از اقدامات اولیه در بیمارستان طالقانی اهواز برای سیر مراحل درمان خود به بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان اعزام شد.

دکتر فریدون عابدینی روز یکشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این نوجوان با سوختگی عمیق حدود ۹۰ درصد به بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان اعزام و بهترین خدمات درمانی برای او انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه این بیمار با درصد بالای سوختگی بستری شده است، اظهار داشت: این موضوع می تواند به ایجاد مشکلاتی منجر شود اما امیدواریم که مراحل درمانی او با موفقیت پشت سر گذاشته شود.

وی با اشاره به اینکه شرایط بیمار در زمان حاضر قابل قبول است، تصریح کرد: اکنون درباره وضعیت آینده او بطور قطع نمی‌توان قطع صحبت کرد و باید دید که بدنش چگونه به درمان‌های انجام شده جواب می‌دهد.

پزشک متخصص بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان با تاکید براینکه سوختگی بالای ۶۰ درصد جزو بیماران پر خطر محسوب می‌شود، گفت: این افراد ممکن است با مشکلاتی در قلب، ریه، گردش خون و کلیه مواجه شوند.

عابدینی توضیح داد: پوست سه کار اصلی کنترل دمای بدن، حفظ آب و جلوگیری از ورود عفونت را انجام می‌دهد و وقتی پوست بر اثر عواملی مانند سوختگی از بین برود عملکرد اُرگان های مختلف بدن نیز تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که قسمت های سطحی بدن نوجوان ایذه‌ای پس از چند هفته با اقدامات درمانی انجام شده ترمیم شود و اعضای داخلی بدن او وارد چرخه نارسایی و ناکارایی نشود.

وی با تاکید بر اینکه بیمارستان امام موسی کاظم(ع) اصفهان از مراکز درمانی خوب سوختگی کشور است، خاطرنشان کرد: ما همه امکانات لازم را برای درمان همه بیمارانی که به این مرکز ارجاع می شوند استفاده می کنیم.

به گزارش ایرنا، امروز نیز استاندار اصفهان با حضور در بیمارستان امام موسی کاظم (ع) اصفهان با نوجوان ایذه ای دیدار کرد و از نزدیک در جریان روند درمانش قرار گرفت و بر تمهید همه امکانات لازم برای ارائه خدمات درمانی به او تاکید کرد.

عباس رضایی با تاکید بر اینکه نام این نوجوان ایذه‌ای در تاریخ جوانمردی و قهرمانی کشورمان ثبت خواهد شد، گفت: از مسوولان و پزشکان بیماران سوانح سوختگی اصفهان می‌خواهم که نهایت تلاش خود را برای درمان او به‌کار گیرند.

وی با بیان اینکه بیماران سوختگی شرایط خاص خود را دارند، افزود: زمانی که پوست بدن در اثر سوختگی آسیب می‌بیند، احتمال بروز مشکلات متعدد و غیر قابل پیش بینی وجود دارد و برای این نوجوان فداکار آرزوی شفای عاجل دارم.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، وزیر کشور نیز در تماس با استاندار اصفهان به وی ماموریت داد تا با حضور مستقیم در بیمارستان، وضعیت درمانی نوجوان فداکار ایذه ای را پیگیری و نتیجه را به وزیر کشور گزارش کند.

احمد وحیدی همچنین در تماس با صادق خلیلیان استاندار خوزستان به وی ماموریت داد تا ضمن رسیدگی به وضعیت خانواده علی لندی تا حد امکان هزینه‌های درمان وی از طرف استانداری تامین شود.

در پی وقوع آتش‌سوزی در یکی از محلات شهر ایذه که منجر به گرفتاری ۳ زن میانسال و مسن در یک خانه شد، علی لندی، پیش از رسیدن نیروهای امدادرسان و آتش‌نشان به محل، با فداکاری به دل آتش زد تا ۲ فرد نیازمند را نجات دهد. 

مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی امام موسی کاظم (ع) در سال ۱۳۶۹ در کلانشهر اصفهان راه‌اندازی شد

این مرکز دارای بخش های سوختگی اطفال، سوختگی مردان، سوختگی زنان، بخش جراحی پلاستیک، ترمیمی و زیبایی و مراقبت‌های ویژه است.
این بیمارستان بعنوان یک مرکز آموزشی درمانی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی اصفهان به لحاظ تخصصی پذیرای بیماران از استان های مختلف کشور است و حدود یکصد تخت فعال دارد.

error: Content is protected !!