شمار شهرستان‌های قرمز کرونایی استان بوشهر افزایش یافت

دکتر سعید کشمیری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: همچنین براساس گزارش این سامانه شهرستان‌های عسلویه، کنگان، گناوه و تنگستان در وضعیت نارنجی و جم، دیر و دشتی نیز در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

وی بیان کرد: با آغاز موج چهارم شیوع کرونا سرعت ابتلا در این استان در فروردین ماه نسبت به اسفند سال گذشته افزایش یافته طوریکه از مرحله ابتلای خانوادگی فراتر رفته و در برخی روستاها اهالی به صورت یک جا به این ویروس مبتلا می‌شوند.

وی بیان کرد: هرچند شهرستان‌های استان بوشهر تغییر رنگ کرونایی داده‌اند اما در صورت اعمال محدودیت‌ها و مراقبت‌های هوشمند در شهرهای قرمز، نارنجی و زرد و پایبندی به آنها امکان کنترل و پیشگیری از افزایش ابتلاها و بستری‌ها وجود دارد در غیر این صورت با روند انفجاری بیماری در این استان روبرو خواهیم شد.

کشمیری گفت: در این ارتباط همکاری مردم، فرمانداران و سایر گروه‌ها در نحوه اجرای محدودیت‌ها با هدف کاهش میزان ابتلا و بستری افراد در بیمارستان‌ها ضروری است.

وی با بیان اینکه در گونه (سوش) جدید جوانان و کودکان بیشتر در معرض خطر قرار دارند، اضافه کرد: هرچند هنوز تحلیل‌های آماری جدیدی در استان بوشهر انجام نشده‌است اما شواهد نشان می‌دهد در این سوش جدید بیشترین مراجعان و مبتلایان استان را جوانان تشکیل می‌دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: براساس آمارهای موجود در هفته دوم فروردین ماه یکهزار و ۸۰۰ مورد ابتلای جدید در استان بوشهر به ثبت رسید، این درحالی است که در همین بازه زمانی در اسفند سال گذشته تنها ۳۰۰ مبتلا به این ویروس در این استان شناسایی شده بود.

کشمیری با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد میزان ابتلا در استان بوشهر در فرودین ماه نسبت به ماه‌های گذشته هفت برابر شده‌است گفت: همچنین بعد از ۱۲۰ روز که میانگین بستری‌های ناشی از کرونا در این استان ۵۰ نفر بود امروز این آمار سه رقمی و به بیش از ۲۰۰ نفر افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بیشتر مبتلایان به کرونا از نوع ویروس جهش یافته است افزود: مردم هوشیار باشند که گونه جدید ویروس کرونا سرعت انتقال بالایی دارد و اگر در خانواده کسی دارای علامت شد باید سریع ایزوله شوند.

کشمیری تاکید کرد: ویروس جهش یافته انگلیسی نسبت به ویروس ووهان چین متفاوت و دارای چسبندگی بیشتری است و با توجه به شدت بیماری، سن مبتلایان به این ویروس کاهش یافته به نحوی که امروز بیشترین گروه سنی درگیر رده سنی کودکان و نوجوانان هستند و این بیانگر تغییر رفتار ویروس است.

وی اضافه کرد: باتوجه به اینکه سرایت درگونه جدید ۷۰ درصد نسبت به سوش قبلی بیشتر است به همین دلیل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

دبیر ستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: با شروع موج چهارم کرونا در کشور و همچنین افزایش مبتلایان در استان بوشهر از مردم درخواست می‌شود از دورهمی‌های خانوادگی بپرهیزند و به این صورت در کنترل موج چهارم کرونا مدافعان سلامت را یاری کنند.

کشمیری یادآور شد: در زمان حاضر ۲۳۹ نفر در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری که از این شمار ۲۲ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه هستند و از این شمار نیز ۶ نفر در وضعیت حاد تنفسی قرار دارند.

وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون ۲۴هزار و ۷۲۴ نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا و ۹۰۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.

error: Content is protected !!