شهرستان دزفول با کمبود نیروی پرستار روبه رو است

به گزارش ایرنا علی فرهمندپور روز شنبه در نشست استانی مدیریت کرونا در اهواز بیان کرد: اگر بودجه‌ای به ما داده شود می‌توانیم با استفاده از طرح ۸۹ روز، چندین نیروی پرستار جذب کنیم.

وی افزود: برای کنترل ورودی و خروجی‌های شهرستان نیاز به نیروی بیشتری داریم تا بتوانیم روند بیماری را کاهش دهیم که امیدواریم در این خصوص با ما همکاری شود. 

فرماندار دزفول گفت: در ایام نوروز برای مهار بیماری، ۱۰۷ نقطه شهرستان را مسدود کردیم اما ورود میهمانان به این شهرستان باعث شد تا پیک بیماری بالا برود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده کانون اصلی تجمع‌ها در شهر دزفول که خیابان‌های ۴۵ متری، شریعتی و امام خمینی(ره) بود را شناسایی کردیم و با مسدود کردن این راه ها، توانستیم تجمع‌ها را کنترل کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه عمده جمعیت در ساعت هفت بعد ازظهر در کانون‌های ذکر شده تشکیل می‌شود، برق این مناطق را قطع و از باز شدن مغازه‌ها و صنوف جلوگیری کردیم.

فرهمندپور بیان کرد: محدودیت شدیدی در شهرستان لحاظ کردیم که باعث شد که امروز بخش اورژانس بیمارستان بزرگ دزفول به نسبت خالی شود.

وی ادامه داد: با کمک‌ گرفتن از نظام پزشکی، ۱۶ پزشک متخصص و ۱۰ پزشک عمومی را به بیمارستان بزرگ دزفول اضافه کردیم؛ همچنین بیمارستان حضرت زینب (س) دزفول را برای پذیرش بیماران مبتلا به کرونا آماده کردیم که تاکنون نیاز به استفاده از آن نشده است.

فرماندار دزفول گفت: کلیپ‌های آموزشی بسیاری در زمینه کرونا آماده و در بین مردم پخش کردیم تا فرهنگ کرونا در زندگی مردم نهادینه شود؛ همچنین از پزشکان متخصص دعوت کردیم که به مدت یک ساعت بیماران را رایگان پذیرش کنند.

فرهمندپور با بیان اینکه از برگزاری ۶۷ مورد تشییع و ۳۷ مورد عروسی در این شهرستان جلوگیری کردیم افزود: شهرستان را به سه منطقه تقسیم کردیم که یک منطقه از آن در اختیار سپاه، یک منطقه در اختیار نیروی انتظامی و یک منطقه را در اختیار حافظان سلامت قرار دادیم که خوشبختانه در مهار بیماری خوب عمل کردند.

هم اکنون ۱۶ شهرستان خوزستان از جمله دزفول در وضعیت قرمز کرونایی و هشت شهرستان نارنجی هستند.

error: Content is protected !!