شیب نزولی آمار کرونا در اردبیل/۳۴ بیمار کرونایی بهبود یافتند

شهرام حبیب زاده، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، به سیر نزولی آمار فوتی‌ها و بستری‌های روزانه بیماران کرونایی در چند روز گذشته اشاره کرد و گفت: کاهش آمار و تداوم وضعیت نارنجی کرونا در استان اردبیل ناشی از اعمال محدودیت‌های سفر و رعایت پروتکل‌های بهداشتی طی چند روز اخیر است و امیدواریم که این روند همچنان در استان ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه مجموع تعداد بستری‌های بیمارستان‌ها به زیر ۲۰۰ نفر رسیده است افزود: هم اکنون ۱۶۹ نفر از بیماران با تشخیص کادر درمانی در بخش‌های مختلف کرونایی بستری هستند و امیدواریم با بهبود وضعیت این بیماران شاهد ترخیص آنان در روزهای آینده باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ضمن ابراز همدردی و تسلیت به خانواده‌های داغدار استان اردبیل از فوت یک بیمار جدید کرونایی در شبانه روز گذشته خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته ۲۳ بیمار جدید کرونایی نیز با علائم کرونایی حاد به بیمارستان‌ها استان مراجعه و در سریع‌ترین زمان ممکن بستری شدند و امیدواریم که با همکاری مردم تعداد بستری‌های روزانه بیمارستان‌ها را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه ۳۸ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه کرونایی بستری هستند، ادامه داد: روند درمان ۳۴ بیمار کرونایی نیز به خوبی انجام گرفته و این بیماران با حال عمومی نسبی و مناسب از بیمارستان‌ها مرخص شدند اما نکته قابل توجه ادامه روند درمان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی و قرنطینه خانگی تا بهبودی کامل این بیماران است که باید توسط خود و خانواده‌های این عزیزان به خوبی رعایت شود.

حبیب زاده بیان کرد: هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و خلخال در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، مشگین‌شهر، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

وضعیت آرام کرونا در اردبیل شکننده است

حبیب زاده با اشاره به اینکه متأسفانه شاهد تردد و خریدهای غیر ضروری در مرا کز خرید هستیم، گفت: برخی از مردم با کاهش آمار بستری‌های روزانه و فوتی‌های کرونایی نسبت به کرونا بی تفاوت شده و به عادی انگاری می‌پردازند در حالی که وضعیت کرونا در اردبیل شکننده است و هرگونه سهل انگاری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی وضعیت را به رنگ قرمز در خواهد آورد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل ادامه داد: برگزاری هر گونه دورهمی و مراسمات عروسی و عزاداری با تعداد بالا و بدون رعایت موازین بهداشتی موجب افزایش آمار بستری‌ها در روزهای آینده خواهد بود و شهروندان باید در این زمینه به رعایت کامل دستور العمل ها تا واکسیناسیون سراسری ادامه دهند.

error: Content is protected !!