شیب کُند نزولی کرونا در کرمان/ سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع است

به گزارش خبرنگار مهر، علی زینی وند ظهر شنبه در ستاد استانی مدیریت کرونا با تسلیت درگذشت ۶ نفر از کارکنان شرکت برق شهرستان کرمان در جریان انجام مأموریت در سیل گلباف اظهار کرد: شاهد شیب نزولی کرونا در استان کرمان هستیم اما این شیب کند است.

وی با اشاره به شیوع کرونای شرقی در برخی کشورهای شرقی اظهار کرد: باید بسیار مراقب باشیم تا ویروس جهش یافته به استان کرمان راه پیدا نکند.

زینی وند با تاکید بر لزوم جلوگیری از برگزاری مراسمات و دورهمی ها، افزود: سفر در تعطیلات عید فطر ممنوع است.

استاندار کرمان بیان کرد: فرمانداران برای کنترل سفرها در این روزها اهتمام ویژه ای داشته باشند.

وی با اشاره به واکسیناسیون سالمندان تاکید کرد: خانواده‌ها برای واکسیناسیون سالمندان اقدام کرده و از این فرصت استفاده کنند.

زینی وند بیان کرد: نماز عید فطر هم باید طبق دستورالعمل‌ها ابلاغی در فضاهای باز برگزار و از تجمعات پرهیز شود.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان نباید فراخوان برای برگزاری نماز عید فطر در مکان خاص داده شود، گفت: باید نماز عید فطر در چندین مکان برگزار شود تا از شکل گیری تجمعات جلوگیری شود.

استاندار کرمان اظهار کرد: با توجه به برگزاری حضوری کنکور و امتحانات نهایی باید مکان‌های برگزاری آزمون‌ها بررسی شود تا شرایط لازم را داشته و از تهویه مناسب برخوردار باشند.

زینی وند گفت: همچنین فاصله گذاری اجتماعی بین افراد در حین برگزاری آزمون و ورود و خروج دانش آموزان باید رعایت شود و در این زمینه از هم اکنون باید چاره اندیشی شود.

زینی وند خواستار نظارت جدی در این زمینه شد و تاکید کرد: تمامی حوزه‌های امتحانی باید از سوی دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت تأیید شود.

error: Content is protected !!