شیرینی‌ها عامل کبد چرب هستند نه چربی‌ها

شیرینی‌ها عامل کبد چرب هستند نه چربی‌هاعضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد با تاکید بر این که عامل اصلی کبد چرب زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌ها هستند نه چربی‌ها، گفت: پرخوری و کاهش فعالیت بدنی افراد منجر به بروز عارضه کبد چرب می‌شود.

سیدکاظم کاظمینی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان این که کبد چرب در سالیان اخیر به معضل بزرگ سلامت جوامع تبدیل شده است، گفت: علت اصلی این معضل نیز مانند بسیاری از بیماری‌ها، پرخوری و کاهش فعالیت‌های بدنی در افراد است، ضمن این که مردم باید این مسئله را بدانند که عامل اصلی بروز کبد چرب نه مصرف چربی‌ها بلکه زیاده‌روی در مصرف شیرینی‌هاست.

وی اصلاح سبک زندگی افراد را اولین گام در بهبود کبد چرب عنوان کرد و گفت: چند عامل مهم اما ساده در بهبود بیماران کبد چرب تاثیر قابل توجهی دارد که این عوامل عمدتاً شامل سر وقت غذا خوردن، تشنه نماندن، پرهیز از پرخوری و پرهیز از درهم خوری هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد استفاده از عرقیجات گیاهی کاسنی و شاه‌تره را به عنوان یک روش درمانی توصیه شده در فرهنگ عامیانه اعلام کرد ولی در این باره هشدار داد: مصرف بی‌رویه و بی‌اندازه هر نوع داروی گیاهی نیز ممکن است باعث بروز عوارض ناخوشایندی برای افراد شود.

کاظمینی بهترین راهکار برای درمان کبد چرب را ورزش روزانه خواند و گفت: اصلاح سبک غذا خوردن به خصوص آهسته جوییدن نیز از مهمترین و اساسی‌ترین راهکارها توصیه شده برای درمان کبد چرب است ولی در عین حال نیز مردم باید اصل مصرف به اندازه و درست غذا را رعایت کنند.

error: Content is protected !!