شیرین کننده های مصنوعی، عامل دیابت و چاقی

بسیاری از کشورها برای بهبود سلامت شهروندان خود برای شکر مالیات در نظر گرفته اند. در نتیجه، شرکت های مواد غذایی و نوشیدنی محصولات خود را با استفاده از شیرین کننده های کم کالری به جای شکرجایگزین کرده اند. این در حالیست که، شیرین کننده ها می توانند برای سلامتی مضرباشند.

به گزارش شفقنا، شیرینی ها به طور کلی مواد غیر تغذیه ای هستند، به این معنی که نمی توانیم آنها را بعنوان منبع انرژی استفاده کنیم. بعضی از این ترکیبات به طور کامل شیمیایی هستند و بصورت مصنوعی طعم شکر را تقلید می کنند. امروزه، شیرین کننده ها با مقادیر زیاد در اکثر رژیم های غذایی یا غذاهای کم کالری و نوشیدنی های غیر مغذی وجود دارند.

مصرف شیرین کننده های مصنوعی و نوشیدنی هایی که همگی عامل چاقی در سراسر جهان هستند رو به افزایش است. همانطور که شکر حاوی چهار کالری در هر گرم است، غذاهای شیرین و نوشابه ها به طور معمول کالری بیشتری دارند. در اصل، با حذف کالاهایی که دارای قند مصنوعی هستند، مصرف انرژی را کاهش می دهیم و این از افزایش وزن جلوگیری می کند.

با این حال، شواهد نشان می دهد که استفاده از محصولات مصنوعی شیرین افزایش یافته است و همین ممکن است خطر ابتلا به اضافه وزن یا چاقی، را افزایش دهد. تحقیقات نشان داده اند که مصرف بالای شیرین کننده های مصنوعی، باکتری ها را در روده می سوزاند، و باعث می شود که بدن ما کمتر گلوکز، بلوک اصلی شکر، را تحمل کند.

بر اساس تحقیقات، شیرین کننده ها جایگزین خوبی برای شکر نیستند، این نتایج نشان می دهد که شیرین کننده های مصنوعی چربی بدن مصرف کننده را به چربی و انرژی خود را در سطح سلولی تغییر می دهند.

error: Content is protected !!