صنعت داروسازی از تحریم ها سربلند بیرون آمد/ وضعیت ذخایر دارویی

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد عبده‌زاده، در نشست خبری نمایشگاه ایران فارما، گفت: ذخایر مواد اولیه دارویی کشور به حداقل رسیده و شرایط واردات مواد اولیه از چین هم چندان مناسب نیست.

وی اظهار کرد: امیدواریم تحریم‌ها برداشته شود و در حوزه‌های مختلف مانند تأمین مواد اولیه شرایط تولید صنعت دارو تسهیل شود و شرکت‌های دارویی به شرایط عادی در گذشته بازگردند.

عبده زاده بیان کرد: اگر شرایط سال ۱۳۹۹ ادامه پیدا کند، شرکت‌های دارویی با مشکلات بیشتری مواجه خواهند شد. متأسفانه اکنون ذخایر مواد اولیه دارویی کشور به حداقل رسیده است. مسیر واردات مواد اولیه دارویی از هند تقریباً بسته شده است و شرایط واردات مواد اولیه از چین هم چندان مناسب نیست.

رئیس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی ایران ادامه داد: عملکرد صنعت داروسازی کشور در دوران کرونا قابل تقدیر است. در حال حاضر تمام داروهای مؤثر در درمان کرونا در داخل کشور تولید می‌شوند.

نمایشگاه ایران فارما به تعویق افتاد

وی ادامه داد: امیدواریم پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید با مشارکت دادن تولیدکنندگان دارو در تصمیم‌گیری‌ها و کاهش موانع تولید، محقق شود؛ در چند سال اخیر تأکیدات مقام معظم رهبری بر حمایت از تولید است که ارزش افزوده برای کشور ایجاد می‌کند اما اکنون با چالش‌هایی در تولید دارو مواجهیم که امیدواریم وزارتخانه‌ها سیاست‌های خود را در زمینه حمایت از تولید به طور شفاف اعلام کنند.

عبده‌زاده با بیان اینکه ما از ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه برگزاری نمایشگاه ایران فارما را گرفته بودیم اما به دلیل وضعیت قرمز کرونا در تهران برگزاری آن به تعویق افتاده است، بیان کرد: صنایع داروسازی کشور به رغم شدیدترین تحریم‌ها سربلند از این عرصه بیرون آمده است؛ ما داروهایی که در پروتکل درمان کروناست را می‌توانیم تولید کنیم در بخش واکسن کرونا نیز تلاش‌های بسیاری در بخش تولید انجام شده است و همه شرکت‌ها دست به کار شده‌اند تا واکسن کرونا را تولید کنند.

error: Content is protected !!