طب سنتی|یک نسخه ساده برای تقویت "قوای جنسی"

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ سلامت “قوای جنسی” یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های سلامت جسمی و روحی افراد است و بروز هرگونه اختلال، ضعف و بیماری جنسی می‌تواند بر تمام مؤلفه‌های سلامتی افراد مؤثر باشد و حتی زمینه‌‌ساز ابتلا به بسیاری از بیماریها، فشارهای عصبی و بیماریهای روحی و روانی نیز شود.

دقیقاً به همین دلیل است که تمام مؤلفه‌‌های “سلامت جنسی” از اهمیت مضاعفی برخوردارند و بخش زیادی از کیفیت زندگی‌ زناشویی به همین مسئله وابسته است؛ از سوی دیگر، ریشه بسیاری از مشکلات زوجین را باید در مسائل جنسی و میزان دانش و توانمندی عملی زن و مرد در برآوردن صحیح و کامل نیازهای جنسی یکدیگر جست‌وجو کرد.

بر همین اساس در منابع طب سنتی و طب اسلامی به مسئله سلامت و قوای جنسی توجه ویژه‌ای شده و دستورالعمل‌ها، راهکارها، تذکرات و تدابیر تغذیه‌ای بسیار دقیق و ریزی در این حوزه ارائه شده است.

اما یکی از مشکلات جدی زوجین در جامعه امروزی ما نیز “ناتوانی و ضعف قوای جنسی” است که در واقع زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات جسمی و روحی بعدی نیز می‌تواند باشد؛ از این رو توجه و تسلط به روشهای غلبه بر ضعف قوای جنسی و روشهای صحیح ارضای نیازهای جنسی از اهمیت دوچندانی برخوردار است.

از سوی دیگر متأسفانه به‌دلیل برخی معذوریت‌های بی‌دلیل و حیای بی‌جا در فرا گرفتن دانش و توانمندی‌های لازم و ضروری در روابط جنسی زوجین باعث شده که بسیاری از افراد متأهل از همین منظر دچار آسیب‌ها و چالش‌های جدی و بعضاً غیرقابل جبرانی در زندگی مشترک خود شوند!

این مسئله در حالیست که در دین مبین اسلام از به‌خرج دادن “حیای بیجا” در فرا گرفتن و سؤال کردن موضوعات ضروری از این دست به‌شدت نهی شده است به‌گونه‌ای که در سیره پیامبر گرامی اسلام صلّی الله علیه و آله و سلّم و ائمه اطهار علیهم السّلام شاهد صراحت و بیان بسیار دقیق و ریز موضوعات مربوط به زندگی زناشویی و بُعد جنسی روابط زن و مرد هستیم؛ در کلام معصومین علیهم السّلام تمام مسائل ضروری جنسی زن و مرد به‌صراحت و با تمام جزئیات و لوازم آن بیان شده است و همین احادیث صحیح‌السند در حوزه موضوعات جنسی زوجین برای جامعه امروز ما نیز بسیار ضروری و راهگشا است.

در ادامه به یک دستورالعمل و نسخه ساده برای افزایش قوای جنسی و و درمان ناتوانی جنسی که در منابع روایی بر آن تأکید شده، آمده است:

«پیاز را ریز کرده‌، در روغن سرخ کن‌، تخم‌مرغى هم در سینى‌اى بشکن و قدرى نمک بر آن بپاش؛ آن‌گاه این تخم‌مرغ را روى پیاز و روغن زیتون بریز و اندکى بجوشان و سپس از آن بخور».

همچنین در روایتی از امام کاظم علیه السلام آمده است: “هر کس تخم‌مرغ و پیاز و روغن زیتون بخورد‌، بر توان جنسى او افزوده شود و هر کس گوشت و تخم‌مرغ بخورد‌، استخوان فرزندش درشت باشد‌”.

برای تهیه این نسخه باید توجه داشت که پیاز مورد استفاده از نوع سفید و کوچک باشد و از روغن زیتون طبیعی بودار استفاده شود.

همچنین باید از تخم‌مرغ محلی و رسمی استفاده کرد و نمک مورد استفاده باید تهیه‌شده از نمک سنگ طبیعی باشد و این غذا باید به‌عنوان صبحانه میل شود.

انتهای پیام/+

error: Content is protected !!