ظرفیت بیمارستان فریدونکنار تکمیل شد

ناصر بزرگیان روز دوشنبه در گفت ‌و گو با خبرنگار ایرنا وضعیت کرونایی فریدونکنار را بسیار وخیم توصیف کرد و گفت: تعداد مراجعان سرپایی روزانه در فریدونکنار از مرز ۵۰۰ نفر عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۱۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار بستری هستند و ۵۰ نفر نیز به صورت بستری موقت به علت نبود تخت روزانه دارو دریافت می‌کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار درباره ایجاد نقاهتگاه و بیمارستان صحرایی اظهار کرد: به علت کمبود نیروی کادر درمان و نبود تجهیزات در حال حاضر امکان برپایی نقاهتگاه یا بیمارستان صحرایی در شهرستان وجود ندارد.

وی کمبود اکسیژن را یکی از معضلات اصلی بیمارستان امام خمینی(ره) فریدونکنار دانست و گفت: با توجه به افزایش تعداد بیماران و استفاده از حداکثر ظرفیت هر اتاق، حدود ۸۰ دستگاه اکسیژن برای خدمت‌رسانی به بیماران کرونایی نیاز است.

بزرگیان امکانات بیمارستان فریدونکنار را محدود توصیف کرد و افزود: متاسفانه امکانات بیمارستان فریدونکنار برای این تعداد بیمار مناسب نیست و تعداد کپسول اکسیژن پاسخگوی این حجم از بیمار نیست. حتی سیستم سرمایشی مناسب نیز در اتاق‌ها وجود ندارد و شرایط برای بیماران که مجبورند مداوم ماسک داشته باشند به شدت سخت شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر به دلیل افزایش تعداد مراجعان مبتلا به کووید۱۹ فشار زیادی به کادر درمان وارد شده است. برخی از اعضای کادر درمان نیز مبتلا به کرونا شدند که سبب افزاش فشار به بقیه کادر درمان شده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان فریدونکنار توضیح داد: کادر درمان در حال حاضر به شدت خسته شدند و دیگر انگیزه کافی و توانی برای ادامه فعالیت ندارند.

موج پنجم کرونا در مازندران هر روز بلندتر از قبل می‌شود و تعداد بستری‌شدگان کرونایی این استان از سه هزار و ۲۶۰ نفر عبور کرد و مجموع قربانیان کرونا در مازندران طی سال جاری به ۹۳۹ نفر رسید.

در حال حاضر ۲۰ شهرستان از ۲۲ شهرستان مازندران در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند و فقط رنگ دو شهرستان سیمرغ و گلوگاه نارنجی اعلام شده است. در رنگ‌بندی جدید کرونایی برای برخی شهرستان‌های مازندران رنگ قرمز تیره یا کبود در نظر گرفته شده که وخامت وضعیت این استان را نشان می‌دهد.

تکمیل ظرفیت تخت‌های بیمارستانی مازندران در حالی رقم خورده است که هزاران نفر از مبتلایان به کرونا نیز اکنون در خانه‌های خود و با مشورت پزشکان در حال گذراندن دوره درمان هستند و تعداد مراجعان سرپایی روزانه با علائم کرونا به مراکز درمانی سراسر مازندران نیز از مرز هشت هزار نفر فراتر رفته است.

روند افزایشی تعداد بستری‌شدگان کرونایی مازندران در موج پنجم پس از حدود یک ماه روند کاهشی، از ۳۰ خرداد آغاز شد. موج پنجم کرونا در مازندران مانند سراسر کشور ناشی از شیوع ویروس هندی کرونا یا سویه دلتا است که سرعت سرایت بسیار بیشتری دارد و گروه‌های سنی کودک و نوجوان را نیز درگیر می‌کند.

error: Content is protected !!