ظرفیت تزریق واکسن کرونا در کرمان ۱۲هزار نفر؛ مراجعه مردم، هزار نفر

دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد روز شنبه در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا اظهارکرد: از همه ظرفیت ها باید استفاده و مردم برای تزریق واکسن تشویق شوند.

وی در ادامه درباره وضعیت واکسیناسیون کرونا در استان کرمان گفت: حدود ۷۰ درصد افراد بالای ۶۰ سال در استان واکسن دریافت کرده‌اند و فقط آمار واکسیناسیون شهرستان راور از سایر نقاط استان کمتر و ۴۰ درصد بوده است.

رشیدی نژاد با اشاره به اینکه هنوز مجوز رسمی برای واکسیناسیون افراد بالای ۵۰ سال داده نشده، افزود: واکسیناسیون برای برون رفت از بحران بیماری کرونا و جلوگیری از پیک های (اوج همه گیری) سنگین بعدی کمک کننده خواهد بود.

شیب صعودی خیلی تند همه گیری 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان در ادامه با اشاره به اینکه در شرایط کنونی هزار و ۴۲۵ بیمار کرونایی بستری در استان داریم، گفت: در همه بیمارستان های استان کرمان بیمار کرونایی بستری است و در هفته گذشته به طور متوسط روزانه ۴۰۷ بیمار کرونایی در استان بستری سرپایی و غیرسرپایی شده اند.

به گفته وی از افزون بر هزار و ۴۰۰ بیمار کرونایی بستری در بیمارستان های استان حدود ۵۰۰ بیمار در دو بیمارستان افضلی پور و پیامبر اعظم شهر کرمان بستری هستند؛ همچنین هفته گذشته متوسط بستری روزانه در استان کرمان ۴۰۷ نفر بوده و در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان به طور متوسط روزانه ۱۵۰ نفر بستری می شوند.

وی افزود: از این تعداد بیماران بستری، ۲۲۰ نفر در آی سی یو و ۷۰ نفر از ونتیلاتور استفاده می کنند و وضعیت بیماری کرونا در استان کرمان شیب صعودی خیلی تندی را از خود نشان می دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه در پیک سنگین قبلی در آبان و آذر سال گذشته ۲۰۳ بیمار فوتی داشتیم تصریح کرد: اکنون با وجود اینکه تعداد بیماران مثبت و بدحال بدتر از قبل است اما مرگ و میر نصف است که چند عامل از جمله واکسیناسیون، افزایش تجهیزات، تجربه و … دارد و امیدواریم کمتر از این مرگ و میر داشته باشیم اما با توجه به اینکه دائما با جهش ویروس مواجه هستیم باید مراقبت ها را جدی تر بگیریم.

به گزارش ایرنا اینک ۱۸ شهرستان از ۲۳ شهرستان استان کرمان در شرایط قرمز کرونایی هستند.

error: Content is protected !!