ظرفیت پذیرش بیماران کرونایی در جنوب غرب خوزستان تکمیل شد

شکراله سلمان‌زاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی در شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان را علت اصلی ورود منطقه جنوب غرب خوزستان به پیک جدید کرونا و پر شدن بخش‌های بستری در پنج بیمارستان منطقه عنوان کرد و اظهار داشت:حتی در بخش اورژانس نیز جایی برای بستری بیماران مبتلا به بیماری کووید۱۹ در منطقه جنوب غرب خوزستان وجود ندارد.

وی افزود: ویروس دلتا کرونا در منطقه جنوب غرب خوزستان در حال چرخش است و سرایت آن و درگیر شدن مردم در منطقه به سرعت در حال افزایش است.

سلمان‌زاده خواستار اجرای دقیق دستورالعمل های ستاد کرونا شد و گفت: متاسفانه این دستورالعمل ها در شهرهای آبادان، خرمشهر و شادگان بدرستی اجرا نمی‌شوند و با ادامه این روند شرایط در منطقه بحرانی‌تر خواهد شد.

وی با اشاره به شناسایی ۴۰۷ بیمار جدید کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته در جنوب غرب خوزستان گفت: از این تعداد ۲۲۱ نفر در آبادان، ۱۲۵ نفر در خرمشهر و ۶۱ نفر در شادگان شناسایی شدند.
سلمان زاده افزود: از ۴۰۷ مورد مثبت جدید ۳۵۲ نفر به صورت سرپایی درمان شدند و ۵۹ بیمار نیز در بیمارستان‌های منطقه بستری شدند.

وی تعداد بیماران بستری در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان را ۲۶۲ نفر بیان کرد و افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک نفر در آبادان و ۲ نفر در خرمشهر به علت کرونا جان خود را از دست دادند.

تعداد کل موارد مراجعه بیماران کرونایی به مجموعه دانشگاه علوم پزشکی آبادان از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون ۲۲۰ هزار و ۵۶۰ نفر بوده که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۹۶ نفر بستری شدند و ۱۱ هزار و ۱۸۷ نفر نیز پس از دریافت خدمات و بهبودی از بیمارستانها مرخص شدند.

شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان زیرپوشش خدمات بهداشتی درمانی دانشگاه علوم پزشکی آبادان هستند.

هم اکنون ۹ شهرستان خوزستان در وضعیت قرمز، ۹ شهرستان نارنجی و ۹ شهرستان زرد کرونایی هستند.

error: Content is protected !!