عادی‌انگاری نباید باعث بازگشت روند افزایشی کرونا در سمنان شود

به گزارش ایرنا، ایرج کارخایی روز پنجشنبه در نشست کمیته پدافند زیستی ستاد استانی مدیریت مقابله با کرونا استان سمنان در سالن مدیریت بحران استانداری افزود: روند شیوع کرونا در استان سمنان بعد از هفته‌های متوالی که افزایشی بود، اکنون متوقف و مقداری کاهشی شده است.

وی ادامه داد: کاهش شیوع کرونا در استان سمنان به معنی عادی‌انگاری از سوی مردم نیست و باید بازرسی و نظارت‌ها برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با قدرت در جامعه ادامه یابد.

کارخایی تاکید کرد: فرمانداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی نظارت ها را تقویت کنند و ادامه مسیر رعایت دستورالعمل‌ های بهداشتی با قدرت ادامه یابد.

وی با اشاره به اینکه جلوگیری از و ارائه ندادن خدمات به افراد مبتلا به ویروس کرونا در ادارات و دیگر نهادهای خدمات رسان با قدرت ادامه یابد، یادآور شد: افراد مبتلا به کرونا حداقل ۲ هفته دوران نقاهت خود را در قرنطینه سپری کنند.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان گفت: حضور و جا به جایی افراد مبتلا به کرونا در مراکز پرتردد یکی از عوامل اصلی و افزایش شیوع این بیماری است.

وی با اشاره به اینکه طرح کنترل هوشمند افراد مبتلا به کرونا با جدیت در دست اجرا است افزود: براساس آمار ستاد ملی مدیریت مقابله با کرونا ، بیماران زیادی با نقض قرنطینه باعث افزایش شیوع کرونا در جامعه شدند و سامانه ماسک می تواند در ارائه ندادن خدمات به افراد مبتلا به کرونا تاثیرگذار است.

مدیرکل پدافند غیر عامل استانداری سمنان افزود: افراد مبتلا به کرونا در روند شیوع این ویروس در جامعه مسئول هستند و نباید تا پایان دوران نقاهت در اماکن عمومی حضور یابند.

طبق تازه ترین تقسیم بندی کرونایی کشور، در استان سمنان شهرستان‌های گرمسار، دامغان، سرخه، شاهرود و مهدیشهر در وضعیت نارنجی، شهرستان سمنان همچنان در وضعیت قرمز و شهرستان های میامی و آرادان در وضعیت زرد قرار دارند.

وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: با فوت ۳۳۸ نفر دیگر از هموطنان مبتلا به کووید۱۹ در شبانه روز گذشته تعداد جان باختگان این بیماری در ایران به ۷۳ هزار و ۹۰۶ نفر رسید. پنج هزار و ۵۱۵ بیمار بدحال نیز در بخش‌های آی سی یو بستری هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی روز پنجشنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد: از دیروز تا امروز (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۸ هزار و ۴۰۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که دو هزار و ۴۴۱ نفر از آنها بستری شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به دو میلیون و ۶۱۰ هزار و ۱۸ نفر رسید.

error: Content is protected !!