عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گزارش ایرنا، مبارزه مبارزه است یک وقت برای دفاع از ارزش‌ها، زمانی برای خاک وطن و زمانی هم برای بیرون راندن ویروسی کوچک و خطرناک به نام کرونا که از هر طرف غافلگیر می‌کند و مدام جهش پیدا کرده و هجوم سهمگین می‌آورد بر جان انسان‌های بی‌دفاع اما در این میدان مبارزه مجموعه،گروه، نهاد و طیف‌های گوناگونی سپر پولادین بلا می‌شوند و برای حفظ این جان‌ها می‌کوشند مجموعه‌هایی که گاهی نظامی‌اند و گاهی غیرنظامی گاهی مردمی‌اند و گاهی دولتی و با هر ویژگی که دارند یک هدف دنبال می‌کنند و آن التیام درد و کاهش رنج نفس‌های به تنگ آمده است.

در میان این مجموعه‌ها؛ ارتش به عنوان نهادی نظامی از دیرباز تاکنون به حراست از خاک این سرزمین همت داشته و در بحران‌های طبیعی و غیر طبیعی پیشرو عرصه‌های گوناگون بوده و هر جا که خطری تهدید یا انسجام و رسیدن به هدفی مهم بود حضور جهادگونه داشته و دارد.

سیستان و بلوچستان هم از حضور نیروهای نظامی در بحران‌های گوناگون بی نصیب نمانده آن زمان که سیل خانه‌های مردم را محاصره یا زمانی که حرف حفاظت از مرزهای شرقی و اقدامات محرومیت‌زدایی بود ارتش با تمام قوا در کنار مردم محروم این خطه جانفشانی می‌کرد.

اما همه چیز به آن روزها ختم نشد با آمدن و ماندگار شدن کرونا و پیک‌های پی‌درپی‌اش و حالا هم شگفتانه جدیدش به نام کرونای جهش یافته بار دیگر ارتش به میدان آمده، میدانی برای حفاظت از جان مردم سیستان و بلوچستان که عزیزان زیادی را در پیک جدید کرونا از دست داده و مبتلایان زیادی داشته‌ است.

شروع امدادرسانی به مردم سیستان و بلوچستان

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

فرمانده کل ارتش با صدور دستور به امیر سرتیپ حیدری فرمانده نیروی زمینی و فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در ارتش، ضرورت حضور گسترده‌تر و تسریع در امدادرسانی به مردم سیستان و بلوچستان را ابلاغ کرد.

پیش از این دستور یگان‍‌های ارتش در حوادث و مشکلات پیش آمده برای این منطقه با احداث بیمارستان‍‌های سیار صحرایی، کمک رسانی در سیل و دیگر حوادث، در خدمت مردم سیستان و بلوچستان بوده‌اند که با این دستور، اقدامات تکمیلی و ویژه‌ای برای کمک به مردم  در این استان شکل گرفت.

یازده روز پیش رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از برپایی سه بیمارستان صحرایی در سیستان و بلوچستان خبر داد اقدامی که شروع برنامه عملیاتی  ارتش را در مبارزه با کرونا در این استان نشان می‌داد.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش درباره برنامه‌های نیروی زمینی ارتش برای مبارزه با ویروس کرونا در سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به تشدید شیوع ویروس کرونا در استان‌های شرقی کشور بویژه سیستان و بلوچستان، فرمانده کل ارتش در دستوری به فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدان مبارزه با ویروس کرونا، به شکل آفندی وارد منطقه شدیم.

سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی  ادامه داد: از همان لحظه اول دستور، جلسه‌ای را با ستاد بحران و روسای دانشگاه‌های زاهدان، ‌ایرانشهر و زابل برگزار و نیازمندی‌های آنها را احصا کردیم.

وی در ادامه افزود: بنا به نیازی که استان به لحاظ کادر درمانی داشت اولین گروه درمانی را از شیراز به سیستان و بلوچستان اعزام کردیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی  ارتش ادامه داد: با توجه به درخواست‌ها، پنج مخزن اکسیژن با تناژ بالا در منطقه برای اکسیژن رسانی به بیماران کرونایی نصب شد. همچنین در صورت توزیع وسیع واکسن آمادگی داریم که واکسیناسیون را در این استان انجام دهیم.

وی از آمادگی در بحث غربالگری و تست کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: بیش‌از ۱۰۰ هزار تست کرونا را وارد این استان  کرده که سریعا بتوانیم بیماریابی را با سرعت بالاتری انجام دهیم.

سرتیپ موذنی با تاکید بر اینکه تا زمان ریشه کنی این بیماری با تمام نیروی درمانی ارتش در منطقه حضور داریم، گفت: قریب به ۲۰۰ کادر درمانی وارد سیستان و بلوچستان شدند و کار درمان و پیشگیری و غربالگری را در استان مدیریت خواهند کرد.

وی درباره واکسیناسیون سربازان مرزی و بویژه در استان سیستان و بلوچستان گفت: واکسیناسیون نیروهای مرزی انجام و تمام مسایل پیشگیری از انتقال بیماری در پادگان‌ها رصد شده است. در پادگان‌ها مشکلی نداریم و تا الان شیوع بیماری را در پادگان‌های منطقه نداشتیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش درباره مهاجرت‌های بی رویه از مرزهای شرقی به کشور و برنامه پزشکی ارتش در این باره چیست، گفت: اتباع و شهروندان برای ما فرقی ندارند. غربالگری، تست و تشخیص را انجام می‌دهیم.

وی با تاکید بر اینکه کنترل مرزی بحث جداگانه‌ای است که در مبادی رسمی کنترل می‌شوند گفت: افرادی که وارد کشور می‌شوند را غربالگری می‌کنیم که اگر صحت و سلامتی آنها تایید شد و طبق قوانین اگر بتوانند وارد کشور شوند در خدمت آنها هستیم. اگر هم در کشور ما باشند و بیمار شوند برای ما هیچ فرقی نمی کند و کار درمانی آنها معالجه می کند.

وی تاکید کرد: مرزهای ما امن ترین مرزها است و تغییرهای اطراف کشور هیچ خللی در ماموریت‌ها و امنیت کشور ایجاد نخواهد کرد.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش  گفت: توصیه ما به مردم این است که با جدیت بیشتری نسبت به موج‌های قبلی پروتکل‌ها را رعایت کنند. ماسک زدن را فراموش نکنند. در منزل بمانند و برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند. سفرها را کنسل کنند و مشاغلی هم که اعلام شده باید تعطیل باشد همکاری کنند تا بتوانیم این موج را که نسبت به قبلی‌ها خطرناک‌تر است مانند موج‌های قبلی با کمترین تلفات مهار کنیم.

 بیمارستان ۶۴ تختخوابی برای چابهار

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

فرمانده نیروی دریایی ارتش از بهره‌برداری بزرگترین بیمارستان تخصصی ۶۴ تخته این نیرو در ماه آینده(مرداد) در سواحل مکران در چابهار خبر داد.

دریادار حسین خانزادی با اشاره به تجهزات و خدمات تخصصی موجود در این مرکز درمانی شامل دستگاه‌های سی تی اسکن، رادیولوژی، اکسیژن درمانی، اتاق‌های هایپرمال و همچنین بخش‌های مختلف داخلی، جراحی، دندانپزشکی، زنان و زایمان، اطفال، icu، ccu و اورژانس، گفت: افتتاح و بهره برداری از بزرگترین بیمارستان در سواحل مکران علاوه بر تسریع در امور درمانی مناطق کنارک، چابهار، پسابندر،  گامی جدید در تحقق منویات فرماندهی معظم کل قوا مبنی بر توسعه سواحل مکران است.

وی افزود: بیمارستان ۶۴ تختخوابی خاتم الانبیا نداجا در ۲ طبقه و در زمینی به وسعت ۱۱ هزار متر مربع احداث شده است و با توجه به فاصله حدود ۹۰۰ کیلومتری از مرکز استان سیستان و بلوچستان، خدمات درمانی مورد نیاز برای بیش از ۳۰۰هزار نفر از ساکنان شهرستان چابهار و کنارک و روستاهای محروم همجوار آن را فراهم می کند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: بیمارستان ۶۴ تخت خوابه تخصصی خاتم الانبیا نیروی دریایی ارتش در پنج بخش مراقبت از بیمار، خدمات درمانی، خدمات تشخیصی، خدمات ادارای و خدمات پشتیبانی آماده ارائه خدمت به مردم شریف  مناطق جنوب و جنوب شرق کشور است.

استقرار کادرهای درمان ارتش در سیستان و بلوچستان

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گفته فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی؛ ۲۰۰ نفر از کادر درمانی نزاجا تا پایان بحران کرونا در سیستان و بلوچستان مستقر شدند.

امیرسرتیپ کیومرث حیدری بیان کرد:  فرمانده کل ارتش با صدور دستوری بر ضرورت حضور گسترده تر ارتش و تسریع در امداد رسانی به مردم سیستان و بلوچستان تاکید کرد.

وی تاکیدکرد: ارتش تجربه خوبی در کمک به مردم در بلایای طبیعی همچون زلزله و سیل دارد و هم‌اینک هم با به وجود آمدن بحران کرونا و موضوع آب در سیستان و بلوچستان، تا برطرف شدن مشکلات در کنار مردم عزیز این استان خواهیم بود.
وی اظهارداشت: نیروی زمینی ارتش از زمان شروع شیوع کرونا، ۲۸ بیمارستان و ۱۲ هزار کادر درمان خود را در خدمت مردم قرار داد و در مسیر خدمت، عاشقانه شهدایی را تقدیم انقلاب و کشور کرد.
فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: فعالیت‍‌های نیروی زمینی ارتش در مقابله با بحران کرونا رضایتمندی فرماندهی معظم کل قوا را به همراه داشته است.

 شروع به کار بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی در زاهدان

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

به گفته رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش این بیمارستان فعلا با ۵۰ کادر درمانی نیروی زمینی ارتش فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است ۶ تیم دیگر با همین استعداد در این بیمارستان فعالیت کنند.

سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی با بیان اینکه۲ مخزن ۱۰ تنی و سه مخزن ۲۵ و ۳۰ تنی در زابل، سراوان، خاش و زهدان نصب کردیم گفت: صدهزار  تست تشخیص کرونا آنها را وارد، ضمن اینکه غربالگری و بیماریابی را در روستاهای دور افتاده شروع کردیم.

رییس اداره بهداشت، امداد و درمان نیروی زمینی ارتش اظهارداشت: در حال برپا کردن سه بیمارستان صحرایی در زاهدان، زابل و خاش هستیم که کارهای اجرایی و عملیاتی آن شروع شده است.

بیمارستان ۶۰ تختخوابه نیروی زمینی ارتش

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

 فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش گفت: عملیات ساخت بیمارستان ۶۰ تختخوابی کرونایی ارتش در زاهدان با سرعت  انجام شده است.

سرهنگ خلبان ولی رحمانی افزود: با توجه به شرایط اقلیمی سیستان و بلوچستان و وزش بادهای شدید موسمی و گرد و خاک و گرمای شدید، نوع سازه را کاملا متفاوت از قبل و با سازه بسیار مستحکم و فلزی انتخاب شده که در مقابل سرما، گرما و بادهای شدید عایق و در مقابل زلزله ایمن است.
وی گفت: این بیمارستان ۶۰ تختخوابه به تمام امکانات پزشکی و بیمارستانی مجهز شده و در صورت نیاز و ضرورت قابلیت افزایش ظرفیت تا ۱۰۰ تخت را نیز دارد.

فرمانده دانشکده هوانیروز ارتش از ساخت ۲ بیمارستان با همین امکانات در خاش و زابل خبر داد و افزود: عملیات ساخت این بیمارستان‌ها با سرعت در حال انجام است و بزودی به بهره‌برداری خواهد رسید.
وی  با بیان اینکه این بیمارستان‌ها مجهز به دستگاه‌های اکسیژن ساز، ونتیلاتور و اتاق احیا هستند اظهارداشت: مرد میدان همه اقدامات و عملیات مردمیاری ارتش در منطقه سیستان و بلوچستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش است و هوانیروز نیز آماده است همه ظرفیت‌هایش را تا لحظه استقرار شرایط عادی در این استان پای کار داشته باشد.
سرهنگ خلبان رحمانی  غیرت و نجابت مردم سیستان و بلوچستان را ستود و افزود: در مقابل این مردم شریف و بزرگ، لحظه‌ای از کار خسته نخواهیم شد و همکارانم در خدمت به مردم این استان افتخار می‌کنند.

 ارتش پای کار تا  ریشه‌کنی کرونا در سیستان و بلوچستان 

عزم ارتش و مبارزه با کرونا در سیستان و بلوچستان

رییس اداره بهداشت،‌ امداد و درمان نیروی زمینی ارتش از کاهش مراجعات و مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تا هر زمان که نیاز باشد کادر درمان ارتش و تجهیزات مورد نیاز در سیستان و بلوچستان خواهد ماند.

سرتیپ دوم پزشک بهزاد موذنی ادامه داد: تمام قول‌هایی را که فرمانده نیروی زمینی به عنوان فرمانده میدانی مبارزه با کرونا در این استان داده بود عملیاتی شد.

وی ادامه داد: به لطف خدا با اقدامات موثر سوی کادر درمان نیروی زمینی ارتش میزان مراجعه کننده و بیماری در استان رو به کاهش است. باز هم تا آخرین لحظه که نیاز باشد خودمان و نیروهای درمانی و تجهیزات در سیستان و بلوچستان خواهیم ماند.

رییس اداره بهداشت،‌ امداد و درمان نیروی زمینی ارتش خاطرنشان کرد: امیدواریم تمام اقداماتی که نیروی زمینی ارتش انجام می‌دهد مورد رضایت خداوند و فرمانده کل قوا باشد و نشانه بارز شعار« ارتش فداری ملت» باشد همانطور که رهبری فرمودند ارتش به خوبی نشان داده است أَشِدَّاءُ عَلَی الْکُفَّارِ رُحَمَاءُ بَیْنَهُمْ  است امیدواریم که بتوانیم این شعار را و این آیه شریفه را به منصه ظهور برسانیم.

error: Content is protected !!