عفونت HPV با احتمال زایمان زودهنگام مرتبط است

به گزارشخبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، HPV یک بیماری مقاربتی است که می‌تواند باعث زگیل تناسلی شود. بیشتر اوقات، سیستم ایمنی این عفونت را از بین می‌برد. اما برخی از انواع HPV در اقلیتی از افراد پایدار هستند و به مرور زمان ممکن است منجر به سرطان‌های خاصی شوند.

به گفته محققان، تقریباً همه انواع سرطان‌های دهانه رحم ناشی از عفونت مداوم HPV، بخصوص گونه‌های ۱۶ و ۱۸، است. در حال حاضر مطالعه جدید، این عفونت را با زایمان زودرس مرتبط می‌کند.

محققان دریافتند که از ۸۹۹ زن باردار، افرادی که در طول بارداری مبتلا به این عفونت بودند تقریباً چهار برابر بیشتر از زنان غیرآلوده زایمان زودرس داشتند. زایمان زودرس قبل از هفته ۳۷ بارداری اتفاق می‌افتد.

«هلن تروتیر»، استادیار دانشگاه مونترال کانادا، می‌گوید: «احتمالا مشکل از HPV -۱۶ و -۱۸ باشد. زیرا اینها اغلب باعث ایجاد ضایعات در دهانه رحم می‌شوند.»

به گفته وی، «هنوز تحقیقات بیشتری برای درک آنچه در جریان است نیاز است. این اولین مطالعه‌ای است که این مسئله را نشان می‌دهد. ما برای تأیید این یافته به مطالعات بیشتری نیاز داریم.»

یافته‌های جدید نشان می‌دهد از ۸۹۹ زن باردار درگیر این عفونت، ۴۲ درصد از آنها در سه ماهه اول بارداری HPV مثبت تشخیص داده شدند و در بیشتر موارد عفونت تا سه ماهه سوم ادامه داشت.

بر اساس این گزارش، حدود ۷ درصد از زنان دچار سویه های HPV -۱۶ یا -۱۸ بودند.

در نهایت ۵۵ زن زایمان زودرس داشتند. در نگاه اول، هیچ ارتباطی بین زایمان زودرس و عفونت HPV وجود نداشت. اما وقتی محققان نوع HPV را به صفر رساندند، روند تغییر کرد.

زنان مبتلا به عفونت از نوع ۱۶ و ۱۸، ۳.۷ برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس بودند.

error: Content is protected !!