علائم اولیه بیماری روماتیسم مفصلی را بشناسید

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، ابتلاء به این نوع آرتروز، با درد و سفتی مفاصل همراه است. اما برخی از نشانه‌های اولیه این وضعیت ناتوان کننده وجود دارد که نباید نادیده گرفته شود.

هرچه سریع‌تر برای درمان آرتریت روماتوئید (روماتیسم مفصلی) اقدام شود، احتمال بیشتری برای کاهش دردهای ناگهانی آن وجود دارد. ۱۲ نشانه اولیه این بیماری به شرح زیر است:

احساس خستگی و کوفتگی

نشانه اولیه این بیماری می‌تواند احساس خستگی و کوفتگی باشد. اگر هنگام صبح برای بیدار شدن از خواب تلاش می‌کنید یا اگر بعد از خواب شبانه کامل هنوز احساس خستگی می‌کنید، این می‌تواند نشانه این بیماری باشد. احساس خستگی مفرط می‌تواند ناشی از واکنش بدن به التهاب مفاصل باشد.

تب خفیف

بسیاری از بیماری‌ها، از جمله روماتیسم مفصلی، با افزایش دمای بدن آغاز می‌شوند. کسانی که از این بیماری رنج می‌برند اغلب در مراحل اولیه آن تب می‌کنند.

کاهش وزن

کاهش وزن می‌تواند مقدم بر هرگونه تأثیر محسوسی بر روی مفاصل باشد. بسیاری از افراد به دلیل این بیماری احساس تب و خستگی می‌کنند، این مسئله با کاهش اشتها همراه است که می‌تواند منجر به کاهش وزن شود.

سفتی و سختی مفاصل

سفتی مکرر مفاصل ممکن است در ابتدا فقط در یک یا دو مفصل کوچک ظاهر شود. از آنجائیکه این حالت گاهی اوقات به آهستگی بروز می‌کند و فقط برای چند روز ادامه دارد ممکن است نادیده گرفته شود، اما این یکی از علائم اولیه روماتیسم مفصلی است.

حساسیت مفصلی

یکی دیگر از علائم اولیه روماتیسم مفصلی حساسیت به لمس در دست و پا است. ممکن است در مفاصل در وسط و پایه انگشتان حساسیت ایجاد شود، در حالی که در پا، هنگام راه رفتن مفاصل انگشت پا ممکن است حساس باشد.

ورم مفاصل

اگر مفاصل متورم باشد، نشانه اولیه روماتیسم مفصلی است. اغلب در دست‌ها رخ می‌دهد، سپس ورم رشد کرده و تبدیل به روماتیسم مفصلی می‌شود.

قرمز شدن پوست

پوست اطراف مفاصل ملتهب ممکن است از نظر ظاهری قرمز باشد، این حالت اغلب از مفاصل اطراف دست و پا شروع می‌شود.

گرمای بالا مفصل

یکی دیگر از علائم اولیه روماتیسم مفصلی، گرمای مفصلی است که به علت التهاب ناشی از این بیماری ایجاد می‌شود.

کاهش حرکت

کاهش دامنه حرکت در زمان خم کردن مفاصل می‌تواند نشانه اولیه بیماری روماتیسم مفصلی باشد.

در حال حاضر هیچ درمانی برای روماتیسم مفصلی وجود ندارد، اما تشخیص به موقع و درمان سریع می‌تواند در هنگام بروز حمله‌های درد، به تسکین درد کمک کند.

error: Content is protected !!