علت تاخیر در تحویل واکسن به ایران از سبد کوواکس

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفر حسین، با تاکید بر باور غلطی که در بین اکثر مردم وجود دارد، گفت: تزریق واکسن کرونا، گسترش ویروس را متوقف نمی‌کند و افراد پس از تزریق واکسن باید همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

وی ادامه داد: ایمنی زایی به کمک واکسن، مردم را در برابر ابتلاء به فرم شدید بیماری محافظت می‌کند و احتمال مرگ و میر را کاهش می‌دهد. از مردم ایران درخواست دارم همواره از ماسک استفاده کنند، رعایت فاصله اجتماعی را مدنظر قرار دهند، در مجامع عمومی حاضر نشوند و دست‌هایشان را به طور مرتب بشویند.

حسین با اشاره به تأخیری که در تحویل واکسن از سبد کوواکس به ایران صورت گرفته است، اظهار کرد: ایران از جمله کشورهایی است که هزینه تمام واکسن‌های خریداری شده از این سبد را پرداخت کرده است، اما متأسفانه به دلیل گسترش مجدد اپیدمی در سایر کشورها و کمبود منابع تولید واکسن، ارسال بخشی از آن با تأخیر مواجه شده است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در ایران، تأمین و واردات واکسن را فرآیند پیچیده‌ای دانست و گفت: تولید کنندگان واکسن در داخل کشور نیز در حال تکمیل مدارک هستند تا برای اخذ مجوز استفاده اضطراری از سازمان بهداشت جهانی اقدام کنند.

error: Content is protected !!