عملکرد واکسن سینوواک بهتر از پیش بینی ها است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بیزینس اینسایدر، مقامات بهداشت اندونزی اعلام کردند واکسن کووید ۱۹ شرکت سینوواک از بستری شدن افراد در بیمارستان و مرگ جلوگیری می‌کند.

به گفته پانجی دهوانتارا یکی از مقامات وزارت بهداشت اندونزی این واکسن که «کرونا وک» نام دارد ۹۸ درصد در جلوگیری از مرگ و ۹۶ درصد در جلوگیری از بستری شدن در بیمارستان مؤثر است.

این آمار براساس نتایج واکسیناسیون ۱۲۸ هزار کارمند بخش درمان و پزشکی در فاصله بین ژانویه تا مارس ۲۰۲۱ میلادی در جاکارتا به دست آمده است.

دهوانتارا در این باره می‌گوید: ۹۴ درصد دریافت کنندگان واکسن چینی کروناوک هیچ گونه علائم کووید ۱۹ را نداشتند و یک هفته پس از دریافت دوز دوم بدن آنها در برابر ویروس ایمن شد.

در تحقیق مذکور برای بررسی کارآمدی کروناوک، افراد واکسینه شده با کسانی که واکسن را دریافت نکرده‌اند، مقایسه شدند. البته هنوز نتایج تحقیق در ژورنال پزشکی منتشر نشده یا کارشناسان آن را بررسی نکرده‌اند.

این اطلاعات نشان می‌دهد عملکرد واکسن «کرونا وک» در واقعیت بهتر از پیش بینی‌ها بوده است.

طبق اعلام رسانه رسمی دولت چین، بهای هر دوز این واکسن ۳۰ دلار است و می‌توان آن را در دمای یخچال نگهداری کرد. به همین دلیل گزینه مناسبی کشورهای کم درآمد به حساب می‌آید.

تا ۱۲ آوریل بیش از ۱۸۰ میلیون دوز از واکسن «کرونا وک» به ۳۰ کشور با درآمد کم یا متوسط از جمله شیلی، برزیل و فیلیپین ارسال شده است.

error: Content is protected !!