عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس آغاز شد

به گزارش ایرنا “قاسم جان بابایی” در دومین روز سفر به خراسان جنوبی با همراهی استاندار خراسان جنوبی و جمعی از مسوولان کلنگ احداث بیمارستان دوم طبس واقع در مجاورت بیمارستان فعلی این شهر را به زمین زد.

تفاهم‌نامه احداث این بیمارستان با اعلام آمادگی شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی (شستا) و  شرکت زغال‌سنگ پروده طبس، ۱۷ فروردین امسال و در دیدار استاندار خراسان جنوبی و نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی با معاون درمان وزیر بهداشت به امضا رسید.

بخشی از هزینه‌های ساخت این بیمارستان را شرکت زغال‌سنگ پروده در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برعهده گرفته است و تکمیل و تجهیز بیمارستان و تامین نیروی انسانی مورد نیاز آن نیز توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی انجام می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در حاشیه آیین کلنگ‌زنی این مرکز درمانی به خبرنگار ایرنا گفت: بیمارستانی که عملیات اجرایی احداث آن از امروز در طبس آغاز شد، در قالب طرح توسعه بیمارستان شهید سید مصطفی خمینی طبس است که ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع زیربنا دارد و در چهار طبقه ساخته می‌شود.

محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: این بیمارستان که شامل اورژانس و بخش‌های متعدد تخصصی و فوق تخصصی خواهد بود، در طرح اولیه به صورت ۱۰۰ تختخوابی در نظر گرفته شده اما احتمال افزایش تخت‌های آن وجود دارد.

وی بیان کرد: برای آغاز اجرای این پروژه مبلغ ۴۰۰ میلیارد ریال از سوی شرکت زغال‌سنگ پروده طبس تامین شده است.

همچنین در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه بیمارستان طبس تفاهم‌نامه‌ای بین شبکه بهداشت و درمان شهرستان طبس و شرکت زغالسنگ پروده طبس درباره تامین هزینه‌های احداث بیمارستان جدید مبادله شد.

“قاسم جان‌ بابایی” معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، “امیر ساکی” مدیرکل توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، “غلامرضا سلیمانی” مدیرعامل هلدینگ صدر تامین، حجت ‌الاسلام مجید نصیرایی نماینده مردم فردوس، طبس، سرایان و بشرویه در مجلس شورای اسلامی و حمید ملانوری استاندار خراسان جنوبی در این برنامه حضور داشتند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شامگاه دیروز (شنبه) وارد بیرجند شد و در آغاز سفر خود به خراسان جنوبی از بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند و پروژه ساخت بخش سوختگی با مساحت ۴ هزار و ۳۵۰ متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۳۵ درصد بازدید کرد.

وی در ادامه این سفر با حضور در شهرستان‌های فردوس، سرایان، بشرویه و طبس ضمن بازدید از بیمارستان‌ها، وضعیت ارائه خدمات به بیماران کرونایی و مسائل و مشکلات درمانی را از نزدیک بررسی کرد.

استان خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است که در مسیر ارتباطی چند استان کشور قرار دارد.

error: Content is protected !!