عنوان جدید چاقی: “سیگار جدید”

چاقی سرویس سلامت همگانی انگلیس (NHS) هشدار داد: در حال حاضر “چاقی” به لحاظ مضراتش برای سلامتی، جایگزین سیگار شده و این فاکتور خطرزا به زودی موارد سرطان‌های مرتبط با وزن را افزایش می‌دهد.

به گزارش ایسنا، مدیر سرویس سلامت همگانی انگلیس گفت: چاقی عنوان “سیگار جدید” را به خود اختصاص داده و در مدت دو دهه موجب می‌شود تعداد موارد ابتلا به سرطان‌های مرتبط با وزن، افزایش پیدا کند.

پیش‌بینی‌های سرویس سلامت همگانی انگلیس نشان می‌دهد تا سال ۲۰۳۵ میلادی بیش از ۴۰ هزار مورد سرطان مرتبط با وزن بالا در این نهاد بهداشتی تحت درمان قرار خواهد گرفت در حالی که این آمار در سال ۲۰۱۵ حدود ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر بوده‌ است.

همچنین آمارها حاکی از آن است که تا سال ۲۰۳۰ نیز سالانه تعداد چنین مواردی نزدیک به ۳۶ هزار و ۸۰۰ – حدود ۱۰۰ مورد در روز- خواهد بود. همچنین تا سال ۲۰۴۳ معضل چاقی بر استعمال سیگار غلبه کرده و به عامل اصلی قابل پیشگیریِ‌ ابتلا به سرطان در زنان تبدیل می‌شود.

مدیر اجرایی سرویس سلامت همگانی انگلیس گفت: درحالیکه تعداد قابل توجهی از مبتلایان به سرطان از این بیماری جان سالم به در می‌برند، بسیاری از افراد از نقش چاقی در بروز سرطان آگاهی ندارند. درصورتیکه روند فعلی ادامه پیدا کند تا سال ۲۰۳۰ روزانه ۱۰۰ بیمار جدید که به دلیل چاقی دچار سرطان شده‌اند تشخیص داده می‌شوند.

به گزارش روزنامه تلگراف، بالاترین نرخ چاقی در غرب اروپا در انگلیس گزارش شده و میزان چاقی در این کشور سریع‌تر از آمریکا پیش می‌رود. اکنون حدود ۲۹ درصد از بزرگسالان در انگلیس به چاقی دچار هستند که نسبت به سال ۱۹۹۳ افزایش دو برابری داشته‌ است.

error: Content is protected !!