عوارض نوشیدن بیش از حد آب

عوارض نوشیدن بیش از حد آبپژوهشگر روسی اعلام کرد نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند سیستم قلبی-عروقی و سیستم ادراری را تحت فشار قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک ، یک پژوهشگر روس اعلام کرد نوشیدن بیش از حد آب می‌تواند بدن انسان را تحت تاثیر قرار دهد و سیستم قلبی-عروقی و سیستم ادراری را تحت فشار قرار دهد.

آلا پوگوژِوا، پژوهشگر مرکز فدرال تحقیق در مورد مواد غذایی، زیست فناوری و امنیت غذایی روسیه در مصاحبه‌ای با «راشا تودی» در مورد پیامد‌های نوشیدن بیش از حد آب برای بدن انسان گفت: در واقع مصرف بیش از اندازه آب به انحلال پروتئین‌ها کمک می‌کند. مقدار زیاد آب موجود در بدن باعث ایجاد ریز مغذی‌ها و ویتامین‌هایی می‌شود که می‌تواند منجر به فشار بیش از حد به سیستم قلبی-عروقی و ادراری شود.

میانگین ​​نیاز روزانه بدن به آب دو و نیم لیتر است که بدن حدود یک لیتر آن را از طریق مواد غذایی که مصرف می‌کند، جذب می‌کند و حدود یک تا یک و نیم لیتر را نیز از طریق آب و نوشیدنی ها.

این پژوهشگر روس گفت: نوشیدنی‌های اسیدی همچون مورس (نوعی نوشیدنی میوه‌ای روسی که با انواع توت‌های ترش و زغال اخته تهیه می‌شود)، آب میوه‌ها یا حتی کواس (نوعی نوشابه گازدار روسی) برای فروکش کردن عطش مفید است. اما باید از قهوه، کاکائو، چای سیاه که در وعده‌های روزانه مردم روسیه جایی ندارند، به میزان شش تا هشت لیوان در روز مصرف شود.

وی افزود همچنین طعم یک نوشیدنی بر رفع تشنگی اثرگذار است. به عنوان مثال، چای سبز، مورس یا کواس ترشح بزاق را تحریک می‌کند و به این ترتیب به کاهش تشنگی کمک می‌کند.

شایان ذکر است میزان آب موجود در بدن انسان در طول زندگی در نوسان است. میزان آب بدن یک نوزاد ۷۵ درصد و در افراد سالخورده ۵۵ درصد است.

error: Content is protected !!