فرماندارگناوه: کانون شیوع فزاینده کرونا در این شهرستان شناسایی شود

به گزارش ایرنا، غلامرضا مهرجو روز پنجشنبه در جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان افزود: طرح شهید سلیمانی، انجام پایش و نظرسنجی در شناسایی کانون‌های شیوع ویروس کرونا مثمر ثمر است و باید اجرا شود.

وی اظهارکرد: به رغم اینکه مبادی ورودی‌های شهرستان کنترل می شود اما بیماری کووید ۱۹ هم اینک در سطح شهر و بین مردم در حال چرخش است و باید همه توان و تلاش خود را برای جلوگیری از سیر صعودی آن با همکاری و مشارکت مردم بکار ببریم.

 مهرجو افزود: طرح سردار شهید سلیمانی از مهم ترین طرح‌هایی است که تاکنون در مقابله با ویروس کرونا اثرگذار بوده‌است و راهکاری موثر و مناسب در شناسایی کانون‌های شیوع این بیماری خواهد بود.

فرماندارگناوه گفت: نتیجه عادی انگاری و رفتار عادی مردم در ماه‌های بهمن و اسفند سال گذشته باعث شد تا میزان مبتلایان و متوفیان این بیماری در فروردین امسال افزایش یابد و همچنان این روند تداوم دارد که بسیار نگران کننده‌است.

وی افزود: ما مسئولان به عنوان کارگزاران نظام در قبال سلامت مردم مسئولیت داریم و باید با عزم راسخ و همکاری بین بخشی بصورت هدفمند کمک کنیم تا جلوی رشد فزاینده بیماری کووید ۱۹ را در شهرستان بگیریم.

مهرجو بیان کرد: شرایط افزایش و کاهش ویروس کرونا بستگی به رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی دارد و هر جا پای بند بودیم آمار پایین آمده و با رفتار عادی سیر صعودی به خود گرفته است.

فرماندارگناوه افزود: تا زمانی که زنجیره انتقال این بیماری قطع  و جمعیت زیادی واکسینه نشوند وضعیت همین منوال خواهد بود.

وی با تقدیر از تلاش و زحمات کادر درمانی، نیروهای بسیج و انتظامی و گروه‌های جهادی این شهرستان برای مقابله با ویروس منحوس  اظهارکرد: از مردم این شهرستان انتظار داریم همانطور که در فروردین ۹۹ در کنار مسئولان برای مقابله با این بیماری مشارکت چشمگیری داشتند در شرایط کنونی نیز همکاری مضاعفی کنند.

مهرجو گفت: روند فزاینده مبتلایان و فوتی‌های این شهرستان در فروردین شکننده و نگران کننده شده‌است و احتمال قرمز شدن زیاد است که در این صورت آسیب پذیری بیشتری بویژه بر بازار دارد و برخی صنوف تعطیل خواهند شد.

فرماندار گناوه بیان کرد:  پرهیز از دورهمی‌ها، استفاده از ماسک و  رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در شرایط کنونی از راهکارهای اصلی و موثر برای مقابله با رشد فزاینده ویروس کرونا است که همشهریان باید در عمل به آن مجدانه بکوشند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر واقع است و در وضعیت شیوع کرونایی نارنجی قرار دارد.

error: Content is protected !!