فرماندار: جمعیت کنگاور به سمت پیری حرکت می‌کند

به‌گزارش ایرنا، «فرزاد الماسی» چهارشنبه شب در نشست کارگروه جمعیت شهرستان کنگاور در سرسرای فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: با توجه به کاهش آمار جمعیت و حرکت نمودار جمعیت به سمت پیر سالی به‌نظر می‌رسد که سیاست‌ها و تصمیماتی که در گذشته اتخاذ شده مؤثر نبوده‌ است.
وی افزود: اجرای برنامه‌های ششم توسعه در شهرستان کنگاور نیز با جدیت دنبال نشده و  همچون دیگر نقاط کشور شاهد کاهش آمار فرزندآوری و افزایش مرگ‌ و میر در شهرستان بوده ایم.

فرماندار کنگاور در ادامه با اشاره به بیانات مقام‌ معظم رهبری به سطح جانشینی یعنی جایگزینی ۲ فرزند بجای پدر و مادر و تاکید ایشان بر افزایش سطح جانشینی در کشور، گفت: تاکید مقام معظم رهبری برای خانواده‌های با درآمد معقول حدود چهار فرزند برای افزایش سن جوانی در کشور بوده است.

الماسی با بیان این‌که نرخ رشد جمعیت در شهرستان کنگاور در سال ۱۳۹۳، ۱/۸ بوده که در سال ۱۳۹۹ به ۱/۶ دهم رسیده، تصریح کرد: با کاهش نرخ رشد جمعیت؛ شاهد کاهش جمعیت جوان، کاهش شور و نشاط اجتماعی، سال‌خوردگی، کاهش مشارکت مردم در مسائل مختلف سیاسی‌، اجتماعی و فرهنگی، کاهش نیروی کار و مصرف‌گرایی در سطح جامعه خواهیم بود.

فرماندار کنگاور در ادامه با بیان این‌که باید زمینه‌ساز افزایش جمعیت در قالب برنامه‌های ششم توسعه در سطح شهرستان باشیم، افزود: تاثیر منبرهای ائمه جمعه و جماعت، تدوین سیاست جامع و بومی راهکارهای افزایش جمعیت شهرستان، فرهنگ‌سازی در بین خانواده‌ها و تشکیل یک انجمن مردم نهاد تسهیل ازدواج در شهرستان از جمله اولویت‌هایی است که باید به آن بپردازیم.

الماسی در خاتمه تاکید کرد: ارتقای پویایی بالندگی و جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، تسهیل در امر ازدواج، کاهش آمار طلاق و تلاش و همکاری های دستگاه‌های ذیصلاح در انجام دستورالعمل های ابلاغی جمعیت خواهد بود.

کنگاور بیش از ۷۷ هزار نفر جمعیت دارد که در این شهرستان به طور میانگین سالانه هزار نفر متولد و هزار نفر فوت می کنند.

کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار دارد.

error: Content is protected !!