فرماندار نسبت به وخامت وضعیت کرونایی آمل هشدار داد

علیرضا شریعت روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا با تشریح آخرین وضعیت این شهرستان در موج پنجم شیوع کرونا ، گفت : متاسفانه وضعیت کرونایی آمل مجدداً همانند موج های قبلی همه گیری وخیم شده و تعداد بیماران بستری و سرپایی روزانه به شدت افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در آمل در حال عبور از مرز ۳۰۰ نفر است ، افزود : در استان مازندران وخامت وضعیت کرونایی در آمل به مراتب از شهرهای دیگر استان بیشتر است و آمل اولین شهری بود که در مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمد.

فرماندار آمل گفت : در حال حاضر بیش از یک سوم بیماران بستری در زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران به شهرستان آمل تعلق دارد و ظرفیت تمامی پنج بیمارستان شهرستان در حال تکمیل است.

شریعت با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۲ بیمار کووید ۱۹ بستری در شهرستان هم جان باختند ، گفت :  متاسفانه یکی از جان باختگان ۳۲ ساله و دیگری ۵۶ سال بود که نشان می دهد در موج جدید سن مرگ و میر کرونایی هم کاهش یافته است.

وی عادی انگاری شهروندان را مهم ترین عامل در ایجاد وضعیت کنونی دانست و  افزود : متاسفانه رعایت پروتکل های بهداشتی از جمله عدم استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی بشدت در آمل کاهش یافته است.

نماینده عالی دولت همچنین صنعتی بودن شهرستان آمل  را یکی از عوامل مهم در تشدید وضعیت کنونی دانست و توضیح داد : به دلیل اینکه نیمی از صنایع استان در این شهرستان واقع شده است  و همچنین وجود کارگران فصلی برای مزارع برنج سبب شده است که کارگران زیادی از خارج از استان و حتی سیستان و بلوچستان وارد شهر شوند.

شریعت با بیان اینکه نظارت بر شهرستان ۴۲۰ هزار نفری سخت است ، افزود : باید مردم خودشان متوجه خطر شوند و رعایت کنند به عنوان مثال ما تالارهای عروسی را بستیم ولی برگزاری مراسم های عروسی به سمت باغ ها و سوله ها رفته است.

وی همچنین از افزایش نظارت ها در سطح شهرستان خبر داد گفت : با وجود شرایط قرمز و برخلاف روال گذشته ، کسب و کارها  و بازار تعطیل نخواهد شد و تنها راه باقی مانده تشدید نظارت بر اجرای پروتکل های بهداشتی است و انتظار می رود همه دستگاه های متولی در این زمینه با دقت و وسواس وظیفه اشان را انجام دهند.

فرماندار آمل  افزود : در ستاد مقابله با کرونای شهرستان تاکید شده است که نظارت بر رعایت پروتکل ها در بازار از جمله زدن ماسک توسط فروشندگان و مشتریان باید سختگیرانه باشد و در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه ، واحد صنفی متخلف باید پلمپ شود.

وی ادامه داد : باز بودن کسب و کارها منوط به رعایت مردم است و اگر مردم رعایت نکنند و روند افزایشی متوقف نشود ، مجبور به بستن کامل بازار و کسب و کار خواهیم شد .

شهرستان آمل تقریبا از ماه های ابتدایی همه گیری ویروس کرونا در وضعیت قرمز کرونایی قرار داشت و  پس از یک خروج دو هفته ای از شرایط قرمز در تاریخ ۱۳ فروردین پس از ورود کرونای انگلیسی به مازندران  مجددا به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود و تا تاریخ ۱۴ اردیبهشت در همین رنگ قرار داشت و پس از آن با کاهش بیماران بستری کرونایی به وضعیت نارنجی کرونایی تغییر رنگ داد ولی در تاریخ هشتم تیر ماه بعد از گذشت ۵۶ روز بار دیگر قرمز پوش شد.

 بر اساس نتایج تازه ترین ارزیابی سامانه ماسک متعلق به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ۲۲ شهرستان مازندران ، ۱۳ شهرستان از جمله آمل در وضعیت قرمز و ۹ شهرستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند.

بر اساس آخرین آمار دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل هم اکنون حدود یکهزار و ۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند .

error: Content is protected !!