فرمانده ستاد مقابله با کرونا: لازمه شکست چرخه حیات کروناویروس تغییر ریتم فعلی شهر تهران است

دکتر زالیفرمانده ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به پیچیدگی مسائل درمانی و بهداشتی در تهران، اظهار کرد: برای مقابله با این ویروس به تمام ظرفیت‌های کشور احتیاج داریم و به کارگیری این ظرفیت‌ها نیازمند بازتوزیع نوین مدیریتی است.

به گزارش ایسنا، دکتر علیرضا زالی در حاشیه بازدید سرزده رییس قوه قضاییه از  ستاد مقابله با کرونا در استان تهران با اشاره به اهمیت قوه قضائیه در مقابله با بیماری کرونا در کشور، اظهار کرد: شاهد تلاش مستمر و ایثارگری اعضای کادر بهداشت و درمان برای مقابله با این ویروس هستیم.

وی با اشاره به موقعیت ویژه استان تهران، یادآور شد: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از لجستیک درمانی کشور توسط استان تهران تامین می‌شود و همچنین ماهیت ارجاع پذیری بیماران در این استان، علاوه بر به‌کارگیری ظرفیت‌ها برای تامین نیازهای درمانی تهران برای پشتیبانی از سایر استان‌های کشور بار مضاعفی بر دوش این استان قرار دارد.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا در کلان شهر تهران در ادامه با تاکید بر ضرورت مداخله سطوح کلان مدیریت در کشور، یادآور شد: در زمان هشت سال دفاع مقدس تمام نیروهای کشور بسیج شدند تا جایی که حتی کارخانه‌های ماکارونی سازی متناسب با نیاز کشور ظرفیت تولید خود را افزایش دادند، در حال حاضر نیز هرآنچه در کشور وجود دارد باید برای مقابله با این ویروس بسیج شود و امیدواریم شاهد این تغییر مهم مدیریتی باشیم.

تهران در گرانیگاه کروناویروس قرار دارد

وی در ادامه با بیان اینکه تهران در گرانیگاه این ویروس قرار دارد، افزود: این بیماری یک رخداد بیولوژیک است که دانش بشر درباره آن اندک است و در تلاشیم تا برای مقابله با آن از تجربیات مشترک جهانی نیز استفاده کنیم.

شکست چرخه حیات ویروس در جامعه نیازمند محدودیت‌هایی بیش از گذشته است

دکتر زالی با تاکید بر اینکه شکست چرخه حیات ویروس در جامعه نیازمند محدودیت‌هایی بیش از گذشته است و در حال حاضر مجموعه مداخلات در کشور در حد متوسط ارزیابی می‌شود، با تاکید بر لزوم اقدامات محدود کننده بیشتر در کشور، اضافه کرد: حضور ویروس متناسب با مداخلاتی است که در کشور انجام می شود.

وی همچنین در ادامه با تاکید بر لزوم همکاری و مشارکت مردم در جلوگیری از گسترش این بیماری، گفت: باید بدون ایجاد نگرانی سطح مشخصی از حساسیت را در مردم ایجاد و حفظ کرد.

ریتم فعلی شهر تهران باید تغییر کند

دکتر زالی ادامه داد: ریتم فعلی شهر تهران باید تغییر کند و ترددها، ترافیک و ارتباطات باید به حداقل ممکن برسد.

فرمانده عملیات مدیریت کرونا دلیل موفقیت چین برای مهار و مقابله با ویروس را اجرای قرنطینه خانگی عنوان کرد و گفت: این ویروس بیشترین سرایت پذیری را بین سایر ویروس‌هایی که بشر تا کنون با آن‌ها درگیر بوده دارد و همچنین ماندگاری آن بر روی سطوح، میزان سرایت بین افراد را بسیار افزایش می دهد.

وی در پایان همکاری و هماهنگی قوه قضائیه با ستاد ملی مقابله با کرونا را بسیار مطلوب و پررنگ توصیف کرد و گفت: قوه قضائیه تا کنون به تمام درخواست های این ستاد پاسخ داده است و این رفتار قوه قضائیه باید الگوی سایر دستگاه های کشور قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: 

غفلت کنیم چین دوم می‌شویم/ سونامی کرونا می‌تواند بسیار خطرناک‌تر شود

اگر دولت الکترونیک داشتیم…

آخرین آمار کرونا در ایران: شناسایی شدگان ۹۰۰۰ نفر/ مورد جدید ۹۵۸/ بهبودی ۲۹۵۹/ فوتی‌ ۳۵۴ نفر

error: Content is protected !!