فرهنگ دعا و استغفار در کنار خودمراقبتی ترویج شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد شاهچراغی ظهر سه شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به میزبانی دفتر خود با بیان اینکه رمضان، ماه دعا و طلب مغفرت است، تاکید کرد: ماه رمضان که ماه اجابت دعا است و درهای رحمت خداوند به سوی بندگان باز است لذا باید از این فرصت کم نظیر بهره کافی را برد.

وی با بیان اینکه در کنار درمان، خود مراقبتی و مسائل بهداشتی ویروس کرونا می‌بایست دعا را فراموش نکنیم و در این روزها و شب‌های مبارک به درگاه حضرت احدیت بیش از پیش دعا نمائیم، افزود: در کنار تزریق واکسن، رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعم از رعایت فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و عدم حضور در تجمعات غیرضروری و دور همی خانوادگی الزامی است.

استفاده از ظرفیت ماه رمضان

امام جمعه سمنان با بیان اینکه باید از ظرفیت عظیم ماه فیض و برکت رمضان بهره برد، گفت: در این ماه باید به فکر نیازمندان بود و همچنین دعای بسیار برای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا و مدد گیر یاز خداوند متعال را فراموش نکرد.

آیت الله شاهچراغی از خدمات شبکه بهداشت و درمان به خصوص در واکسیناسیون مرحله نخست گروه‌های هدف قدردانی کرد و گفت: امیدواریم با تلاش صادقانه و فداکارانه مدافعان سلامت که در خط مقدم غلبه بر بیماری کرونا ویروس هستند و همکاری مردم شریف، در سایه لطف حضرت حق و عنایات اهل بیت (ع) شاهد ریشه کنی ویروس منحوس کرونا از میهن اسلامی و استان سمنان باشیم.

واکسیناسیون گروه‌های هدف

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز در این دیدار با بیان اینکه دانشگاه ۷۲ پروژه بهداشتی و درمانی برای شهرها و روستاهای تحت پوشش خود در نظر گرفته که ۶۶ مورد از این طرح‌ها آمده شده است، گفت: یکی از دغدغه‌های مهم حوزه سلامت استان در روزهای کرونایی، توسعه بخش‌های ویژه بود که در این مدت ۴۲ تخت بیمارستانی جدید به بخش‌های ویژه اضافه شده است.

سید نوید دانایی بیان کرد: کارکنان بهداشت درمان، جانبازان، پاکبانان، کارکنان آرامستان و بیماران خاص واکسینه شدند و از شنبه همین هفته تزریق واکسن افراد بالای ۸۰ سال شروع شده و امیدوارم به زودی بتوانیم با واکسینه کردن گروه‌های بعدی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی، از مشکلات کرونا بکاهیم.

error: Content is protected !!